عوامل سقوط آزاد قیمت بیت کوین

لست سکند

بیت کوین با افت چشم گیری که طی دو روز گذشته داشت، اکنون به مرز 41 هزار و 947 دلاری رسیده است. نرخ این رمزارز معروف طی روز جاری در مقایسه با دیروز 135 دلار رشد پیدا کرد. به نظر کارشناسان سه دلیل عمده برای افت سنگین قیمت بیت کوین طی سه روز گذشته وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اولین علت عمده کاهش نرخ بیت کوین تا مرز 41 هزار دلاری، به احتمال افزایش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو باز می‌گردد. بعد از اعلام آمار بیکاری آمریکا در روز جمعه و بهبود نسبی اوضاع در این خصوص، احتمال رشد زود هنگام نرخ بهره افزایش پیدا کرد.

علت دوم قطع اینترنت قزاقستان به دلیل اعتراضات مردمی بود؛ چون این کشور دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین جهان محسوب می‌شود!

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

بعد از اعتراضات مردم درباره دو برابر شدن نرخ سوخت در قزاقستان و استعفای دولت آن، شرایط این منطقه دچار تنش شد و این ناآرامی مستقیم به بازار بیت کوین هم سرایت کرد. بعد از بروز این اتفاق، هش ریت بیت کوین هم 13 درصد کم شد و از 205 هزار پتاهش در ثانیه به 177 هزار پتاهش در ثانیه رسید.

سومین علت عمده افت نرخ بیت کوین مربوط به شکسته شدن حمایت مهم آن در مرز 45 هزار و 655 دلاری است. با عقب نشینی این رمزارز معروف از محدوده قیمتی یاد شده، بیت کوین تا نزدیکی 41 هزار دلار سقوط کرد.

کاهش هش ریت بیت کوین به کمترین مقدار ممکن

طبق اطلاعات دو روز گذشته، سهم نرخ تسلط بازار بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال با 37.28 درصد به کمترین میزان خود از سال 2018 تاکنون رسیده بود. بیشترین کاهش نرخ تسلط بیت کوین تا این سطح، مربوط به سال 2018 بود که میزان آن در میانه بازار خرسی به مرز 33 درصدی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز