علت تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده چیست؟

با اینکه فروش خودروهای داخلی به روش قرعه کشی انجام می‌شود، اما خودروهای فروخته شده همچنان با تاخیر زیاد به مشتریان عرضه می‌شوند و همین موضوع باعث گلایه خریداران است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس تا پیش از این خودروسازان قیمت گذاری دستوری و تحمیل زیان را علت کاهش عرضه خودرو اعلام می‌کردند؛ اما آبان وزارت صمت مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داد و ایران خودرو و سایپا قیمت محصولات خود را تا ۱۸ درصد افزایش دادند.

بیشتر بخوانید:

دبیر انجمن خودروسازان به  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از افزایش قیمت خودروها، دیگر دلیلی برای تاخیر در تحویل وجود ندارد. اما اگر قطعه ساز نتواند قطعات لازم را به خطوط تولید برساند، خودرو ناقص در پارکینگ می‌ماند و بازرسان سازمان بازرسی می‌توانند از پارکینگ خودروسازان بازدید میدانی داشته باشند. در چنین شرایطی نمی‌توانیم خودروهای ناقص را تحویل مشتریان دهیم.

آریاک سفر

احمد نعمت بخش درباره رفع مشکلات خودروهای دپو شده در پارکینگ ها افزود: با اینکه برای تحویل خودروها  ضرب‌الاجل تعیین شده، اما کمکی از سمت سازمان بازرسی نیامده. برای تامین برخی قطعات نیاز به واردات داریم و با وجود تحریم‌ها این کار مشکل است. تعیین ضرب‌الاجل برای زمانی است که مشکلی در تامین قطعات وجود نداشته باشد.

به گفته نعمت بخش، مهر ۱۴۰۰ سازمان ۱۴۵ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان دپو شده بود و سازمان بازرسی اعلام کرد که خودروسازان باید تا پایان آبان این تعداد را به صفر برسانند؛ ۳ ماه از آن موقع گذشته و تعداد این خودروها به ۱۷۰ هزار عدد رسیده و پای مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی باز شده، اما هنوز فکری برای رفع این مشکل نشده است.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز