خودرو گران شد اما میزان عرضه بیشتر نشد!

بر اساس گفته خودروسازان قرار بود با افزایش 18 درصدی قیمت خودرو، عرضه نیز افزایش پیدا کند ولی این امر محقق نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، خودروسازان ادعا می‌کردند که اگر قیمت خودروهای کارخانه‌ای 18 درصد افزایش پیدا کند عرضه نیز به همان اندازه افزایش پیدا می‌کند ولی باگذشت مدتی این امر رخ نداده و ظاهرا افزایش عرضه به عناصر دیگری نیز وابسته است.

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: هیچ کشوری تمام قطعات را نمی‌تواند خودش تولید کند و همه عوامل صنعت خودروسازی وابسته به ریال نیست مثلا نتیجه مذاکرات هسته‌ای بر نرخ دلار و پس ازآن بر قیمت خودرو همچنین میزان عرضه آن تاثیر دارد.

آریاک سفر

صدرایی درباره افزایش 18 درصدی قیمت‌ خودروها و پس از آن افزایش عرضه گفت: افزایش عرضه در 1401 محقق نمی‌شود، شاید در 1402 این اتفاق صورت گیرد در صورتی که مسائل کلان کشور، تحریم‌ها همچنین مشکلات ورود قطعه برطرف شود؛ زیرا در این شرایط فضا رقابتی شده و میزان عرضه زیاد خواهد شد.

بابک صدرایی ادامه داد: خودرو در ایران گران است و همزمان حجم بازار نیز در حال کاهش است. خودروسازی کشور به چند موضوع بستگی دارد که اصلی‌ترین آن شرایط ارز است. شرایط اقتصادی، هزینه‌هایی که صرف تولید می‌شود و ناکارآمدی مسئولان نیز از عوامل قیمت خودرو هستند. اگر این مسائل حل شود مشکل قیمت و عرضه خودرو نیز برطرف خواهد شد و زمانی تولید افزایش پیدا می‌کند که پلتفرم‌های جدیدی خریداری شود و تولیدات به انبوه برسند.

این کارشناس صنعت خودرو به میزان مصرف بنزین نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان مصرفی بنزین در خودروهای صفر ایرانی دو یا سه برابر خودروهای جهان است و همین موضوع مصرف بنزین نیز، به اقتصاد کشور ضرر وارد می‌کند.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز