عرضه نخستین ماشین برقی پرنده و عمود پرواز ؛ به زودی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدت‌های زیادی بود که وعده ماشین‌های پرنده داده می‌شد ولی گویا انتظار به پایان رسیده و به زودی شاهد عرضه نخستین ماشین برقی پرنده و عمود پرواز به بازار خواهیم بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی آمریکایی دورونی ایرواسپیس (Doroni Aerospace) به تازگی اعلام کرده است اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مشتریان نخستین ماشین‌های پرنده H1-X را تا سال 2025 دریافت می‌کنند.

دورونی ایرواسپیس که مقر آن در فلوریدا قرار دارد امیدوار است پرواز آزمایشی ماشین پرنده H1-X را اواخر امسال انجام دهد و بتواند تا سال 2025 از مرکز هوانوردی فدرال مجوز بگیرد.

ماشین برقی پرنده و عمود پرواز H1-X نسل جدید ماشین پرنده H1 است و هر دو هواگردهایی تمام برقی و عمود پرواز هستند. ماشین پرنده H1-X دارای چهار پره است که هر کدام به وسیله دو موتور به حرکت در می‌آید. این ماشین پرنده به گونه‌ای طراحی شده که حداکثر سرعت و برد را داشته باشد و بتوان به راحتی آن را در گاراژی که گنجایش دو خودرو را دارد پارک کرد.

راز آسمان پایتخت

چنانچه ماشین پرنده H1-X بتواند به عنوان یک هواگرد فوق سبک مجوز مرکز هوانوردی فدرال را کسب کند می‌تواند در مناطق برون شهری به پرواز در بیاید، در این صورت جایگزین خودروها و قطارهایی خواهد شد که افراد برای رفت و آمدهای روزمره از آن استفاده می‌کنند.

ماشین برقی پرنده و عمود پرواز H1-X نیمه خودران است و برای راحتی در پرواز با جوی استیک کنترل می‌شود. این ماشین به سنسورهای پیشگیری از برخورد، ارتفاع سنج، لیدار و دوربین‌های اپتیکی مجهز شده تا آگاهی از موقعیت و ایمنی آن تضمین شود.

ماشین پرنده H1-X به گونه‌ای طراحی شده که 97 کیلومتر برد داشته باشد و بتواند به حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این ماشین می‌تواند 40 دقیقه در هوا پرواز کند و برای این که سرنشینان دید خوبی داشته باشند از یک شیشه بزرگ در قسمت جلو بهره می‌برد.

ماشین پرنده H1-X بین 300 تا 400 هزار دلار قیمت دارد و کمپانی سازنده تا کنون 450 سفارش خرید دریافت کرده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز