عرضه اولیه نیروگاه آبادان و زر ماکارون این هفته در بورس

با توجه به وعده وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه سهام دو شرکت در هر هفته – که البته این وعده هفته پیش محقق نشد – به نظر می رسد بنا به اظهارات مسئولان شرکت بورس، این هفته باید در انتظار عرضه اولیه سهام دو شرکت نیروگاه آبادان و زر ماکارون باشیم.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس با وجود جهش های قابل توجه در هفته قبل، در روز چهارشنبه گذشته روند چندان مطلوبی نداشت و بسیاری از شرکت ها با صف های فروش مواجه شدند. با این حال به نظر می رسد در هفته پیش رو نیز بازار روند رو به رشد خود را حفظ کند خصوصا به این دلیل که در هفته قبل رئیس جمهور بر ضرورت عمق دهی به بازار و شتاب دادن به عرضه اولیه سهام شرکت های دولتی در بازار تاکید کرد.

یک مقام مسئول در بورس اوراق بهادار نیز با اعلام این که 9 شرکت در حال طی کردن مراحل عرضه سهام خود در بورس هستند گفت: برای هفته آینده احتمالا دو شرکت شامل یک نیروگاه – یعنی نیروگاه آبادان – و زر ماکارون را داریم که هر کدام از این دو شرکت فرآیند آماده سازی آنها به اتمام برسد برای عرضه اولیه اقدام می شود.

محمد امین قهرمانی مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار درباره شرکت هایی که به عرضه سهام خود در بورس نزدیک شده اند، به صدای بورس گفته است: شرکت‌هایی که در حال آماده سازی وعرضه سهام در بورس هستند و فرآیند آماده سازی آنها در آخرین مراحل است عبارتند از؛ تامین سرمایه‌ تمدن و تامین سرمایه امین، ، زر ماکارون، دو شرکت ساختمانی بهساز کاشانه و توسعه عمران امید و نیروگاه آبادان.

شایان ذکر است ؛ شرکت زر ماکارون یک بار تا مرحله صدور اطلاعیه عرضه اولیه پیش رفته اما عرضه این شرکت لغو شده و  شرکت نیروگاه آبادان نیز اخیرا به عنوان پانصد و چهل و دومین شرکت پذیرفته شده در بخش «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم»، گروه و طبقه «تولید، جمع‌آوری و توزیع برق»، با نماد «آبادا» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده و در نوبت عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام ایستاده است.

آریاک سفر

اخبار و گزارش های مرتبط با عرضه های اولیه را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : زرماکارون
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز