عرضه اولیه دو نیروگاه، دو شرکت شیمیایی و یک زغال سنگ به زودی

لست سکند

مدیرعامل فرابورس روند جذب سرمایه گذاران به بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرد و از عرضه اولیه سهام نیروگاه آبادان، نیروگاه گیلان، شرکت های صنایع پتروشیمی بوعلی و پدیده شیمی جم و همچنین شرکت زغال سنگ طبس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش کاماپرس، بخشی از عرضه اولیه های بورس امسال در شرکت فرابورس انجام می شود و امیر هامونی مدیرعامل جوان این شرکت و دست اندرکاران فرابورس سهم قابل توجهی در شتاب دادن به روند واگذاری ها دارند.

در واقع نقش شرکت فرابورس را باید رکوردشکنی های پی در پی بورس و افق پیش روی بازار سرمایه پررنگ دانست چرا که شرکت های دانش بنیان نیز قرار است از طریق فرابورس به بازار سرمایه ملحق شوند.

به گفته هامونی از ابتدای سال 99 تا امروز بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بازار بورس شده است و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما وی افزود: از ابتدای امسال سه و نیم میلیون نفر کد بورسی جدید در بورس تهران و فرا بورس گرفته اند.

راز آسمان پایتخت

وی اضافه کرد: ارزش معاملات در بورس بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و هفته پیش رکورد ۳۱ هزار میلیارد تومان نیز شکسته شد.

هامونی ادامه داد: بازدهی بیش از ۱۶۰ درصد در بورس را تجربه کرده ایم و ارزش بازاری و ثروت عموم مردم در بورس به ۷ هزار و ۷۰۰ ترلیون تومان رسیده است. وی گفت: به جز سهامداران عدالت ۱۵ میلیون نفر کد بورسی فعال دارند.

شفافیت بیشتر شرکت های بورسی با مشوق های مالیاتی

وی افزود: در آینده نزدیک عرضه اولیه نیروگاه آبادان، پتروشیمی بوعلی، پدیده شیمی جم، زغال سنگ طبس و نیروگاه گیلان در بورس انجام می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: با مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌هایی که در بازار بورس عرضه می‌شوند که شفافیت‌های مالی را در پی دارد، ورود شرکت‌های بخش خصوصی فعال به بورس، تسهیل تبدیل سهام خاص به عام برای ورود شرکت‌ها به بورس و ایجاد تابلوی جدید برای شرکت‌های دانش بنیان در این بازار عرضه در بورس تقویت می‌شود. وی افزود: البته عرضه شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی ۵۰ درصد به اراده مدیران آن‌ها برای عرضه اولیه در بورس بستگی دارد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عرضه اولیه دو نیروگاه، دو شرکت شیمیایی و یک زغال سنگ به زودی

  1. معمولی گفته:

    بخدا تو همه کاراتون ملت رو خندزار دنیا کردین‌..این عرضه اولیهاتون دیگه نوبره‌..سهم میفروشین ب ملت ۲۰ هزارتومن و۳۰هزار تومن‌..وجدانن پول اینترنت که نگاش کنی بیشتر میشه‌..

  2. ر.ر گفته:

    دقیقا درست میفرمایید یا نفروشید یا عرضه میکنید لااقل یه ۱۰۰ تا سهمی چیزی فقط پرتفوی پر میشه
    سودش هم ۳ تومن ۴ تومن ان شاءالله یه سال بشینیم بشه صد تومن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز