عرضه اولیه شستا ، پرسودترین سهام بورس را رقم می‌زند؟

فعالان بازار بورس در حالی برای عرضه اولیه شستا لحظه شماری می‌کنند که عرضه این سهم روز چهارشنبه هفته جاری قطعی شده است .

به گزارش کاماپرس، مدیرعامل شستا وعده یک عرضه اولیه شیرین را به سهامداران داده و فعالان بورس بعد از عرضه اولیه نه چندان دلچسب صدرتامین – به دلیل آنچه از آن به عنوان قیمت‌گذاری بالاتر از حد انتظار یاد می‌شود – اکنون در انتظار رونمایی از قیمت عرضه اولیه شستا لحظه شماری می‌کنند.

بحث واگذاری سهام شستا اواخر سال 97 از سوی رئیس جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و بعد از تغییر و تحولات مدیریتی در راس هرم این شرکت روند واگذاری با شتاب بیشتری پیگیری شد. انتظار می رفت سهام این شرکت سال گذشته وارد بورس شود اما به هر حال این اتفاق در سال 98 نیفتاد و اکنون در اولین ماه سال 99 قرار است 9میلیارد و 600 میلیون سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که از آن به عنوان بزرگترین هلدینگ کشور نام برده می‌شود، به عنوان گامی بزرگ در خصوصی سازی و افزایش بهره وری و سودآوری این بنگاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی، به متقاضیان واگذار شود.

تمایل مدیرعامل شستا به انجام عرضه اولیه در هفته جاری

یکی از شرایط عرضه اولیه یک سهم در بورس انتشار آگهی عرضه 48 ساعت پیش از آغاز عرضه است ولی هنوز شاهد این اتفاق در مورد شستا نبوده‌ایم .محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا در این ‌باره می‌گوید : تمام مراحل مقدماتی واگذاری سهام  انجام شده و تنها مساله‌ای که باقی مانده ،ملاحظاتی است که در مورد قیمت‌گذاری این سهم وجود دارد. موضوع قیمت‌گذاری سهام شستا نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد و بر این اساس از مسئولان سازمان تهران درخواست کردیم در صورت امکان، زمینه عرضه اولیه سهام در چهارشنبه جاری فراهم شود.

آریاک سفر

عرضه شستا در چهارشنبه قطعی است

شایان ذکر است کاماپرس تحولات مرتبط با عرضه اولیه شستا را به صورت لحظه به لحظه پیگیری می‌کند و بنا به اعلام کانال عرضه اولیه، گودرزی معاون بازار بورس تهران از عرضه شستا در چهارشنبه هفته جاری خبر داده است.گودرزی گفت :  با نهایی شدن رایزنی های مسئولان شستا با بورس تهران ، مقرر شد چهارشنبه این هفته 9 میلیارد و 600 میلیون سهم شستا در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود. بر این اساس فعالان محترم بازار سرمایه – در صورت نیاز – به تامین نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه اقدام کنند.

با آخرین تحولات بورس همراه باشید:

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی – شستا – یک هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، که از سال 1365 تاسیس شده و در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شستا با بیش از ۱۷۸ شرکت تابعه، دارایی هایی در حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان – طبق ارزش گذاری های انجام شده در سال 97 – را اداره می کند و درآمد سالانه آن نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده ‌است.

 

 

مرتبط با : شستا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “عرضه اولیه شستا ، پرسودترین سهام بورس را رقم می‌زند؟

  1. امیر گفته:

    با سلام و درود، 🌺
    سئوالی درباره ی عرضه های اولیه در این ایام دارم ،
    به نظر شما کارشناسان و فعالان بورس آیا عرضه اولیه های پی در پی و با قیمت بالا در این شرایط اقتصادی کشور و در مضیقه بودن وضع معیشت مردم سازگار است؟؟!!😳😳
    واقعا این همه عجله و شتاب چرا؟؟!!
    آیا این توطئه دیگر برای تصاحب اموال و دارایی های دولت و مردم،با عرضه اولیه پشت سر هم، توسط سلطان های میلیاردی نیست؟؟!!🌻⚘🌻⚘
    با تشکر فراوان

  2. مجید گفته:

    نقدینگی زیادی در کشور وجود دارد اما توزیع آن عادلانه نیست. رها شدن این نقدینگی در جامعه باعث هجوم به بخش های مختلف مانند مسکن و ارز میشود به همین نحو ورود آن به بورس باعث رشد شدید و بی رویه سهام میشود. عرضه شرکتهای جدید راهی است تا بخشی از پول بورس توسط این شرکتها جذب شه و هم از خروج پول جلوگیری بشه و هم تا حدودی روند رشد سهام، تعدیل و اصلاح شه.

    • مجتبی کاوه گفته:

      بله دوست عزیز . لطفا به مطلب دیگه ای که در سایت کاماپرس با تیتر – 3 توصیه کلیدی به خریداران سهام شستا – منتشر شده است، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز