عرضه اولیه سهام بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور در فرابورس

یک مقام مسئول در هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا با تشریح آخرین مراحل عرضه اولیه سهام این شرکت، اظهار کرد: دو  شرکت «حمل و نقل ریلی رجا» و «نوین صنعت رجا» برای ورود به بازار سرمایه، پذیرش خود را در شرکت فرابورس در روز سه شنبه یکم مهرماه 1399 ثبت کردند.

به گزارش کاماپرس، اواخر خردادماه سالجاری ورالله بیرانوندمعاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راه‌آهن با اشاره به سیاست شرکت راه آهن در عرضه اولیه سهام شرکت های ریلی در بورس اظهار کرده بود فکر می‌کنیم امسال بتوانیم تا پایان سال ۳ تا ۴ شرکت ریلی را آماده‌سازی وارد بازار سرمایه کنیم.

در تازه ترین تحول حسن اسماعیلی مدیر برنامه و بودجه شرکت رجا از نهایی شدن عرضه اولیه سهام دو شرکت «حمل و نقل ریلی رجا» و «نوین صنعت رجا» در فرابورس خبر داده است.

چشم انداز روشن ورود رجا به بورس

بنا به اعلام فارس، وی ادر این باره اظهار کرد: با حمایت‌های  صورت گرفته توسط هگتا و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامداران عمده برای افزایش سرمایه رجا و خروج این شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شرایط لازم برای ورود رجا به بازار سرمایه برای دو مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی رجا و شرکت نوین صنعت رجا فراهم شده است.

آریاک سفر

اسماعیلی با بیان اینکه مقدمات اولیه بورسی شدن این دو شرکت با تشکیل کارگروه تخصصی ورود به بازار سرمایه از تیرماه ۱۳۹۹ آغاز شد، گفت: راهکارهای افزایش سرمایه، جمع‌آوری و تدوین مستندات، برگزاری چندین جلسه مشاوره،  مذاکره با کارگزاری‌های مختلف، شناسایی کارگزار واسط و غیره از جمله اقدامات این کارگروه برای ورود رجا به بازار سرمایه بوده است.

اسماعیلی  تصریح کرد: شرکت رجا به عنوان بزرگترین شرکت ریلی مسافری ایران دارای سهم حدود ۵۵ درصدی ناوگان و جابه‌جایی مسافر در کشور است و همچنین ظرفیت بالای انجام فعالیت‌های تعمیراتی و فنی قطارها در شرکت نوین صنعت رجا چشم‌انداز روشنی را بعد از ورود به بازار سرمایه متصور می کند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امید است با ورود به بازار سرمایه، شرایط اقتصادی خوبی را برای همه سهامداران شرکت ایجاد کنیم.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رجا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز