بورس بعد از انتخابات آمریکا 2 میلیون واحدی می شود

لست سکند

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است با اعلام نتایج انتخابات آمریکا چه بایدن پیروز انتخابات باشد و چه ترامپ در هر دو صورت، بورس بازدهی مطلوبی خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، یکی از نگرانی هایی که موجب گریز سرمایه ها از بورس شده تاثیرپذیری بازارسرمایه کشور ما از مسائل سیاسی خصوصا انتخابات آمریکا است. با این حال برخی تحلیل گران اقتصادی معتقدند انتخابات آمریکا نباید دغدغه جدی برای سرمایه گذاران بورس ایجاد کند چرا که به عقیده آنها هر دو روی سکه انتخابات ایالات متحده به نفع بورس تهران است.

علی خسروشاهی،تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با روزنامه شرق در این باره با اشاره به موعد انتخابات آمریکا، دو حالت را پیش‌روی بازار سرمایه قرار داده و می گوید: «به لحاظ سیاسی از بعد منفی، اگر حزب حاکم در آمریکا دوباره بر سر کار بیاید، دلار روند صعودی به خود خواهد دید و موجب می‌شود این افزایش قیمت، ارزش سهام وابسته به دلار را نیز بالا برده و شاخص را سبز کند.

وی می افزاید: حال اگر جناح مخالف رأی آورد، به سبب احتمال بهبود اقتصادی حاصل از بازگشت برجام، موجب می‌شود با ایجاد گشایش بین‌المللی و ثبات اقتصادی، شرکت‌ها بهتر بتوانند فعالیت اقتصادی داشته باشند که همین امر موجب می‌شود با افزایش شاخص روبه‌رو شویم. بنابراین چه از دیدگاه منفی و چه از دیدگاه مثبت، پس از دو ماه آینده به نظر می‌رسد که شرایط بازار سرمایه تا حدودی بهتر شود و سهامداران خواهند توانست هم ضرر خود را جبران کنند و هم به سود برسند، اما سهامداران توجه داشته باشند که باید بازدهی‌های چندصددرصدی را فراموش کرده و به بازدهی 20 تا 30 درصدی اکتفا کنند». به گفته  این کارشناس بورسی، پیش‌بینی رشد شاخص تا پایان سال در حدود دو میلیون واحد، دور از انتظار نیست.

تا آبان ماه انتظار رشد بورس را نداشته باشید

راز آسمان پایتخت

البته خسروشاهی در بخش دیگری از این این گفتگو احتمال افزایش صعودی شاخص تا 2.6 میلیون واحد با توجه به نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده و این پیش‌بینی را نادرست می‌خواند و می‌افزاید: «تا آبان‌، بازار سرمایه باز هم نوسانات کوچکی را به خود خواهد دید، بنابراین انتظار رشد آنچنانی وجود ندارد».

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “بورس بعد از انتخابات آمریکا 2 میلیون واحدی می شود

  1. کارشنلس گفته:

    آقای کار ناشناس!
    در صورت برنده شدن رقیب ترامپ قیمت دلار در بازار به شدت سقوط میکند و پشت سرش طلا و بورس نابود میشه
    من کارشناس نیستم ولی از شما کارشناس ترم !

  2. حمزه غفاری آذر گفته:

    من نمی دانم انتخابات آمریکا چه ربطی به سودآوری و بهره وری بنگاههای اقتصادی ما دارد .امسال با خرید های هیجانی و بقول معروف فله ای قیمت اکثر نماد ۳ الی ۵ برابر افزایش یافت. یعنی افراد بدون بررسی و تحلیل و بدون توجه به تحلیل بنیادی و ارزش ذاتی فقط می خریدند .لذا بازار سرمایه ایران تا عید به شاخص کل یک میلیون تا یک میلیون و دویست تنزل می کند. مگه باز با توسل به یک سری اخبار و شایعات خرید های هیجانی شروع شود که ریزش را تا اوایل سال ۱۴۰۰ به تاخیر می اندازد. الان هنوز اکثر نمادها قیمت حبابی دارند و نیاز به اصلاح دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز