عرضه اولیه زر ماکارون گران‌فروشی نیست

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تحلیل برخی جزئیات عملکرد مالی شرکت زر ماکارون از جمله فروش این شرکت معتقد است که قیمت سهام عرضه اولیه سهام شرکت زرماکارون، منطقی است.

به گزارش کاما پرس، براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار فردا (چهارشنبه هشتم مردادماه) قرار است که تعداد ١٩٢ میلیون سهم، معادل ١٢ درصد از سهام شرکت”صنعتی زر ماکارون” در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شود، در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۵۰سهم در دامنه قیمتی ۳۷ هزار و ۷۵۰ ریال تا ۳۹ هزار و ۷۵۰ ریال تعلق می‌گیرد.
برخی کارشناسان بورسی از بالابودن قیمت بالای این نماد انتقاد می کنند و ارزش‌گذاری آن را غیرواقعی و بیش از حد می‌دانند، اما شاهین رامتین نیا با اشاره به اینکه عرضه اولیه زر ماکارون گران فروشی نبوده و منطقی است، می گوید: با توجه به ۱۰ عرضه اولیه‌ای که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، انجام شده است، انتظار می‌رود تا درباره تحلیل ارزشمندی سهام در عرضه اولیه، فاکتورهای اساسی مبنای ارزش گذاری شرکت‌های عرضه شده در قالب عرضه اولیه با یکدیگر مقایسه و بر این اساس اظهار نظر شود.

تازه ترین اخبار مرتبط را بخوانید:

توانایی زر ماکارون در رشد فروش

به گزارش ایمنا، رامتین نیا درباره ارزش گذاری شرکت زرماکارون اظهار می کند: فروش این شرکت که به عنوان مبانی پایه در ارزش گذاری لحاظ شده است، در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری معادل ۲۱۰ میلیارد تومان و در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان بوده است، این مسئله نشان از توانایی رشد فروش بیش از دو برابری شرکت بر اساس گزارش ارزش‌گذاری ارائه شده دارد، همچنین باید توجه داشت که این روند در ماه‌های خرداد و تیر هم ادامه داشته است.
او می افزاید: بدیهی است نسبت P/E معادل ۳۰ برای این شرکت، تنها ۳۳ درصد ارزش‌گذاری را تشکیل داده و P/E نهایی محاسبه شده برای قیمت عرضه اولیه سهام زرماکارون حدود ۱۳ است، بر این اساس قیمت عرضه اولیه شرکت صنعتی زرماکارون به میزان قابل توجهی کمتر از ارزش جایگزینی دارایی‌های شرکت است.
رامتین‌نیا ادامه می دهد: تمام فرآیندهای لازم برای ورود شرکت صنعتی زرماکارون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی که در سال جهش تولید پا به بورس می‌گذارد، با نظارت کامل متولیان سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت بورس سپری شده است.

آریاک سفر

اخبار مهم بورسی را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : زرماکارون
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز