عرضه اولیه سیمانی شستا ارزندگی بنیادی خود را به رخ کشید

مجمع عمومی هلدینگ سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) روز گذشته برگزار شد و سیتا که یکی از عرضه اولیه های بزرگ تابعه شستا به شمار می رود با ارائه گزارش‌هایی از جهش قابل توجه درآمدهای عملیاتی و سود خالص تلفیقی ، ارزشمندی بنیادی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش کاماپرس، این روزها در بازار بورس تفکیک شرکت هایی که سهام آنها از ارزندگی بنیادی برخودار است از شرکت هایی که بر موج نقدینگی بورس بازان تازه کار سوار شده و قیمت سهام آنها بدون پشتوانه رشد کرده ، از اهمیت خاصی برخوردار است.بر این اساس انتشار گزارش های مستند درباره شرکت هایی که سهام آنها از ارزندگی ذاتی و بنیادی برخوردار است می تواند به سرمایه گذاران بورس در جهت انتخاب بهتر کمک کند.

رشد 46 درصدی درآمدهای عملیاتی سیتا

بر اساس آنچه از مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین – سیتا – منتشر شده این شرکت را می توان جزو سهام ارزنده و بنیادی بورس تلقی کرد.بنا به اعلام روابط عمومی سیتا، در این مجمع اعلام شد: سهم مجموعه سیمان تامین در تولید سال گذشته کشور به بیش از ۳۰ درصد سیمان و کلینکر رسید.

رضا جمارانیان مدیرعامل این شرکت عرضه اولیه ای در این مجمع درباره وضعیت درآمدها عملیاتی تلفیقی شرکت توضیح داد: درآمدهای عملیاتی تلفیقی از ۳۴۷۰ میلیارد تومان به ۵۰۷۷ میلیارد تومان رسید که در این شاخص رشد ۴۶ درصدی حاصل شده است.

آریاک سفر

رشد 196 درصدی سود خالص

وی با بیان اینکه عملکرد شرکت در شاخص سود ناخالص تلفیقی توضیح داد: در این شاخص شرکت در سال مالی گذشته توانست ۱۱۶ درصد رشد داشته باشد. بر این اساس سود ناخالص شرکت از ۹۳۵ میلیارد تومان به ۲۰۲۰ میلیارد تومان رسید.

جمارانیان با اشاره به این که در بخش سود عملیاتی تلفیقی نیز ۱۲۸ درصد رشد حاصل شده است، درباره میزان صادرات شرکت های تابعه توضیح داد: ارزش دلاری صادرات در کل سال ۹۸ به بیش از ۶۱ میلیون دلار رسید که در این شاخص نیز رشد قابل توجهی دیده می شود.

جمارانیان همچنین درباره سود خالص تلفیقی توضیح داد: در این شاخص ۱۹۶ درصد رشد داشتیم که از ۵۰۰ ملیارد تومان در سال ۹۷ به ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری مالی رسید.

شایان ذکر است در این مجمع مصوب شد به ازای هر سهم 77 تومان سود تقسیم شود که مجموع این سود معادل 847 میلیارد تومان است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

 

مرتبط با : شستا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “عرضه اولیه سیمانی شستا ارزندگی بنیادی خود را به رخ کشید

  1. صابر گفته:

    خداوکیلی ده تا از این سهام های مثل سیتا داشته باشیم دیگه. غصه نداریم ما ضعفا که پول زیاد هم نداریم بازم دستشون درد نکنه خداقوت به دست اندرکاران هلدینگ سیتا و مدیرعامل محترمش و مخصوصا شستا

  2. آرش گفته:

    اگر سیتا و شستا و امثال اینها سود را به حساب سجام واریز نکنند.چه انتظاری می‌شود از باقی شرکت ها داشت

  3. طاها گفته:

    خبرنگاران محترم
    سوژه بسیار خوبی برای شماست
    که اگه واقعا این مجامع تصمیم به واریز سود به حساب ها نمیکنند و باعث هجوم سهامداران برای چندر قاز پول به بانک ها میشوند
    حداقال از ستاد ملی کرونا پیگیری کنید تا این سود های اندک رو به حساب واریز کنند
    مثلا برای همین سیتا ما شش نفر تو خانواده برای ۲۱ هزار تون همه باید به بانک بریم

  4. محمد گفته:

    چه فایده سودش تو جیب راحتی ها میشه من سه هفته پولم تو کارگزاری گذاشتم برا خرید سیتا هر دفعه راس ساعت اقدام کردم یه دونه سهم هم نصیبم نشد و از اون طرف سودش برا کارگزاری که پولم اونجا بودقابل توجه مسئولین محترم بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز