عرضه اولیه دیجی کالا و شیپور در چه مرحله ای است؟

بانک تجارت-بورس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بورس در روزهای اوج گیری خود شاهد تمایل استارتاپ های بزرگی همچون دیجی کالا ، دیوار، شیپور و … بود اما عرضه اولیه سهام این شرکت های استارتاپی اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه سهام شرکت های استارتاپی در بورس طرفداران و مخالفانی دارد که هر دسته برای نظر خود تحلیل هایی ارائه می دهند. موافقان معتقدند ورود استارتاپ ها به بورس شفافیت بیشتر عملکرد آنها را در پی دارد و عمق بیشتری به بازار سرمایه می دهد. مخالفان در مقابل معتقدند شرکت های استارتاپی دارایی های ملموس قابل توجهی ندارند و وارد کردن آنها به بورس به صرف داشتن یک برند ثروت آفرین، می تواند برای سرمایه گذاران بورسی ریسک بالایی به همراه داشته باشد.

فارغ از این تحلیل ها، سرمایه گذاران بورس در انتظار ورود  و عرضه اولیه سهام اولین استارتاپ ها به این بازار هستند تا سودآوری و بازدهی سهام این شرکت ها را نیز در این بازار رقابتی بررسی و آزمایش کنند.در ادامه آخرین اخبار درباره ورود استارتاپ ها به بورس را مرور می کنیم.

عرضه اولیه سهام دیجی کالا

دیجی کالا از حدود یک سال پیش قصد خود را برای ورود به بورس علنی کرده است. مدیران دیجی کالا قصد دارند این شرکت را به صورت یک هلدینگ با تمام زیرمجموعه های خود تحت نام گروه اینترنتی دیجی کالا وارد بورس کنند. بر اساس آخرین اخبار دیجی کالا امیدنامه خود را به فرابورس داده و در انتظار طی شدن مراحل پذیرش است.

راز آسمان پایتخت

عرضه سهام شیپور؛ احتمالا قبل از پائیز

به گفته مدیران شیپور، فرآیند پذیرش این شرکت استارتاپی در بورس رسما آغاز شده و گزارش های مالی سال 98 این شرکت نیز تکمیل و اساسنامه این شرکت نیز به تایید رسیده است. پیش بینی آنها این است که عرضه سهام آنها در بورس پیش از پائیز اتفاق بیفتد.

برخی دیگر از شرکت های استارتاپی همچون دیوار، کافه بازار و تپسی نیز تمایل خود را به بورسی شدن اعلام کرده اند اما به نظر می رسد عرضه سهام آنها در بورس پیچیدگی هایی دارد که برطرف شدن آنها زمان بر و نمی توان تاریخ معینی برای پذیرش آنها در بورس تخمین زد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی کالاشیپور
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز