عرضه اولیه دو شرکت چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف در بورس

مدیرعامل تاپیکو از عرضه اولیه سهام دو شرکت تابعه این هلدینگ به نام شرکت چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف تا 2 ماه آینده خبر داد.

به گزارش کاماپرس، اخیرا، سارا سادات اخلاقی مدیر پذیرش فرابورس از طی شدن مراحل پذیرش شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با سرمایه 20 میلیارد تومانی و سود خالص 22.1 میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس خبر داده بود.

به گفته این مقام مسئول در فرابورس این شرکت که با نماد “چخزر” در فرابورس درج شده متعلق به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین و زیرمجموعه نهایی هلدینگ تاپیکو است.

شرکت چوب خزر کاسپین؛ اولین شرکت تولیدکننده ام دی اف در بورس

زمینه فعالیت شرکت چوب خزر کاسپین تولید انواع محصولات چوبی به خصوص ام دی اف با ظرفیت اسمی 53 هزار متر مکعب است و این شرکت سهم 4 درصدی از بازار ام دی اف کشور دارد و اولین شرکت تخصصی تولید ام دی اف به شمار می رود که بورسی شده است.

آریاک سفر

عرضه سهام شرکت محصولات کاغذی لطیف در بورس با استقبال مواجه می شود

از سوی دیگر خشوعی مدیرعامل شرکت محصولات کاغذی لطیف نیز مدتی پیش با اشاره به دستور تاپیکو به عنوان شرکت مادر مبنی بر عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس، اظهار کرده بود بر اساس گزارشات کارشناسی انجام شده درصدد هستیم که در سالجاری سهام این شرکت در بورس عرضه شود  و برآورد می کنیم که عملکرد شرکت در استقبال خریداران از عرضه سهام این شرکت طی ماههای آتی بسیار تاثیرگذار باشد.

نکته قابل توجه در مورد شرکت محصولات کاغذی لطیف این که فروش این شرکت در سال مالی قبل با  افزایش ۱۹ درصدی از ۱۸۱ میلیارد تومان  در سال ۹۷ به ۲۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید که برا این اساس این شرکت با  مقدار فروش ۱۸.۰۷۶ تن تیشو رول در سال ۹۸ موفق به کسب ۱۱ درصد از سهام بازار فروش داخلی شد.

امید تاپیکو به عرضه سهام این دو شرکت تا 2 ماه آینده

بر اساس اخبار منتشر شده از مجمع عمومی تاپیکو که در 5 شهریورماه 1399 برگزار شد، محمود مخدومی درباره عرضه اولیه سهام این دو شرکت گفت: در سه ماهه ابتدای امسال چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف در بازار سرمایه پذیرش شده‌‌اند و امیدواریم که طی دو ماه آینده عرضه آنها انجام شود.

وی همچنین اظهار کرد: اقدامات لازم برای پذیرش و عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری وتوسعه صنایع لاستیک (نخ تایر)، شیمی بافت و هلدینگ سلولزی به عنوان سایر شرکت‌های مدیریتی تاپیکو در بورس در حال انجام است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپیکوچوب خزر کاسپینمحصولات کاغذی لطیف
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز