عجیب و غریب ترین درب های خودرو در جهان

لست سکند

وجود آپشن‎های عجیب روی هر خودرو یکی از مسائلی است که شرکت‌های مختلف خودرویی اهمیت خاصی برای آن قائل هستند. به گزارش کاماپرس و به نقل از اتو ژورنالیسم، یکی از آپشن‌های خاص روی هر برند خودرویی می‌تواند به ساختار و نحوه باز شدن درب‌ها مربوط باشد. معمولاً برای طراحی درب‌های خاص از طرح‌های طبیعت یا حیات وحش الهام گرفته می‌شود. در ادامه این مطلب، با عجیب‌ترین درهای خودرو آشنا می‌شوید.

1- رنو ترزور کانسپت

از این خودروی مفهومی برقی در نمایشگاه پاریس 2016 رونمایی شد. انحناهای پیچده و جذاب این محصول خودنمایی می‌کنند. سقف این خودرو با بازشدن به سمت عقب و بالا اجاره دسترسی به فضای داخلی کابین خودرو را به سرنشینان می‌دهد. در قسمت عقب خودرو هم چراغ‌ها به صورت نواری به آرم رنو نزدیک می‌شوند. قدرت 349 اسب بخار و 280 پوند گشتاور از 0 تا 62 مایل از این خودرو محصولی منحصربه‌فرد ساخته است.

2- ب ام و زد 1

این خودرو اولین سری از مدل رودستر شرکت خودروسازی بی ام و بود که بین سال‌های 1989 تا 1991 تولید در تعداد محدود تولید شد. طبق تخمین‌ها، 8 هزار دستگاه ب ام و زد 1 تولید شد. درهای این مدل از زیر جمع می‌شوند. بنابراین، هنگام بسته شدن درها، خودرو می‌تواند به حرکت ادامه دهد. پنجره‌ها مستقل از درب خودرو قابل تنظیم هستند.

راز آسمان پایتخت

3- دندروبیوم دی وان

از کانسپت این خودرو در نمایشگاه 2017 ژنو رونمای شد. درهای این خودرو از عقب باز می‌َشوند. برای طراحی درها از نحوه شکوفه دادن گیاه سنگاپوری دندروبیوم الهام گرفته شده است. دی وان دو موتور الکتریکی با قدرت 1 هزار و 800 اسب بخار و گشتاور 1 هزار و 745 پوند فوت دارد که شتاب 0 تا 60 مایل را در عرض 2.7 ثانیه طی می‌کند.

4- رضوانی بیست آلفا

رضوانی موتورز یک خودروساز آمریکایی کوچک در جنوب کالیفرنیا است. مدل بیست یک خودروی موتور میانی است. رضوانی بیست آلفا 884 کیلوگرم وزن دارد که نسخه چهار دربی و کوپه آن در دسترس است. موتور ۲.۴ لیتری و چهار سیلندر دارای نیروی 500 اسب بخار است. درب‌های این خودرو رو به جلو باز می‌شوند.

5- تسلا مدل ایکس

ضریب درگ استثنایی ۰.۲۴، سادگی، اختصار و مینیمال گرایی از جمله ویژگی‌های این تسلا مدل ایکس هستند. برای طراحی درهای این مدل از بال‌های شاهین الهام گرفته شده است که روبه بالا باز می‌شوند. نکته جالب اینجاست که نسخه درهای جلو کاملاً استاندارد است و صرفاً درهای عقب از بالا باز می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو به شکل S هستند. نمایشگر 17 اینچی داخل کابین یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این محصول تسلا است.

6- کانسپت رنو دزیر

موتور برقی این خودرو قدرت 100 کیلو وات دارد و گشتاور آن 226 نیوتن متر است. موتور این محصول در قسمت عقبی آن تعبیه شده است. در بدنه این خودرو از کولار استفاده شده است که بافت قوی و سبک به آن می‌دهد. ضریب درگ ۰.۲۵ شتاب وحشتناکی به این محصول داده است. رنو یک خودرو با درهای پروانه‌ای است که در آن چرم سفید و قرمز به کار رفته است.

7- کونیگزگ جمرا

کونیگزگ جمرا جز معدود خودروهای چهارنفره است که 1 هزار و 700 اسب بخار قدرت و 3 هزار و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 1.9 ثانیه طی می‌کند. این خودروی هیبریدی، دو دیفرانسیلی است و باتری‌های 800 ولتی دارد. درها جمرا قابلیت بالا آمده به صورت عمودی را دارند، به طوریکه حسگرهایی در این درها تعبیه شده است تا به سقف پارکینگ گیر نکند.

بیشتر بخوانید:

8- مرسدس بنز ویژن AVTR

این خودرو از باتری قابل بازیافت با ظرفیت 110 کیلووات بهره‌مند است. روی هر چرخ، 4 موتور به کار رفته است که مجموعاً 470 اسب بخار قدرت دارند. در انتهای پشتی این محصول، بالشتک‌هایی تعبیه شده‌اند که نماد نفس کشیدن موجودات زنده هستند. چرخ‌های این خودرو هم نورپردازی ویژه‌ای دارند که نماد سرزندگی و درختان سرسبز است. در اکثر نقاط این خودرو از محصولات طبیعی استفاده شده است. درهای این خودرو بی‌رنگ هستند تا هر بیننده‌ای تصور کند که اصلا هیچ دربی در مرسدس بنز ویژن AVTR به کار نرفته است.

9- کانسپت فورد ایووس

این محصول برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ رونمایی شد. درهای این خودرو قابلیت باز شدن از طرفین یا بالا را دارند که به درهای بال مرغی شهرت دارند. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۲۷ یکی از امکانات رفاهی ویژه به‌کاررفته در این خودرو است. موتور فورد ایووس با پیشرانه ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ نیوتن متر گشتاورعجین شده است.

 

10- کانسپت یو موبایل

از این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2011 رونمایی شد. درها از دل بدنه خودرو بیرون می‌آیند و بسته می‌شوند. طراحی این خودرو بسیار خاص و شیک است.

انتهای پیام

مرتبط با : تسلارنوفوردمرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز