عبور قیمت دلار از مرز 31 هزار و 500 تومانی

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به دیروز 360 تومان دیگر بالا رفت و به مرز 31 هزار و 600 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز قبل 0.14 درصد کمتر شد و در محدوده 28 هزار و 610 تومان قرار گرفت. پرطرفدارترین ارز بازار ایران تنها 400 تومان با کانال 32 هزار تومانی تفاوت نرخ دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر معامله گران قیمت دلار اکنون بسیار به اتفاقات خارجی و مذاکرات برجام و دیگر مسائل مرتبط بین المللی معطوف شده است. به نظر برخی کارشناسان عامل اصلی رشد قیمت دلار در روز جاری به اخبار شورای حکام بازمی‌گردد. هر چند که از صدور قطعنامه خبری نشد و این مسئله باعث کمتر شدن پیشروی قیمت نرخ دلار شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر کارشناسی درباره قیمت دلار

با وجود رشد نرخ دلار و ورود آن به کانال 31 هزار تومانی، علی‌اصغر سمیعی، رئیس سابق کانون صرافان، اعلام کرده که قیمت ارز در حال سرکوب شدن است. به گفته سمیعی، سرکوب قیمت ارز سبب کاهش نرخ واقعی و ذاتی آن نخواهد شد. ادامه استفاده از مکانیسم دستوری، فنر قیمتی دلار را فشرده و انرژی آن را ذخیره خواهد کرد تا در زمان خاص با کمترین دلیل یا بهانه‌ای انفجار قیمتی رخ دهد. این مقام مسئول اقتصادی معتقد است پیش از این هم این قبیل اتفاق‌ها در اقتصاد ایران رخ داده و همیشه نتایج نامطلوبی برای دولت و مردم داشته است.

امروز نرخ پوند و یورو نیز در مدار صعودی قرار گرفت. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 329 تومان بالاتر رفت و به مرز 36 هزار و 425 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با دیروز 1.02 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 31 هزار و 581 تومانی معامله شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز