طلا و سکه بهترین کالاهای سرمایه ای سال 1400

لست سکند

بررسی بازارهای مالی طی یک سال اخیر نشان می‌دهد که قیمت طلا و سکه بیشترین افزایش را داشته و برای سرمایه گذاران خود بازدهی مثبتی را به ثبت رسانده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی یکسال اخیر به انواع دلایل داخلی و خارجی قیمت‌ها در بازارهای مالی رشد پیدا کرده است. اما در این میان قیمت طلا و سکه بیشترین رشد را داشته و سودآوری آن قابل توجه بوده است. بر اساس آخرین گزارش تجارت نیوز درباره رشد قیمتی انواع بازارهای مالی طی یک سال اخیر، نرخ طلا 24 درصد بالا رفته و در محدوده کنونی قرار دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قیمت سکه هم از دی ماه سال گذشته تا دی ماه امسال نزدیک به 20 درصد افزایش قیمتی داشته و به مرز 12 میلیون و 300 هزار تومانی رسیده است. بعد از طلا و سکه، دلار بیشترین بازدهی را به ثبت رساند. با وجود اینکه بازار این ارز خارجی طی یک سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما در مجموع برای سرمایه گذارانش به صرفه بوده است.

وضعیت طلا و سکه در هشت ماهه ابتدایی امسال

بررسی هشت ماهه ابتدایی سال جاری انواع بازارهای مالی نشان داد که بازار طلا و سکه روند نوسانی و صعودی داشت. قیمت طلا از ابتدای سال 1400 تا پایان آذرماه، 14 درصد رشد پیدا کرد و به عنوان چهارمین بازار دارای بازدهی مثبت شناخته شد. نرخ طلا در روزهای اول سال 1400 تقریبا یک میلیون و 100 هزار تومان بود که در آذرماه تا مرز یک میلیون و 250 هزار تومانی پیش رفت.

سکه هم طی هشت ماه ابتدایی امسال 10.5 درصد افزایش قیمت داشت و در رتبه پنجم بازدهی بازار قرار گرفت. قیمت سکه در 15 فروردین ماه سال جاری 10 میلیون و 600 هزار تومان بود که در انتهای آذرماه به محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز