قیمت طلا و سکه بر عکس نرخ دلار حرکت کردند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 0.09 درصدی نسبت به روز قبل، یک میلیون و 214 هزار و 600 تومان شد. نرخ سکه هم طی روز جاری در مقایسه با دیروز 35 هزار تومان بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 400 هزار تومانی رسید. شاید یکی از دلایل رشد نرخ طلا و سکه به هجوم معامله گران رمزارزها به بازارهای فلزات گرانبها برمی‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها شرایط بازار ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان مساعد نیست و فعالان این بخش‌ها معتقدند زمانی که قیمت بیت کوین و اتریوم نزولی می‌شود، سرمایه گذاران به سمت بازار سکه و طلا هجوم می‌برند. این مسئله مستقیما قیمت سکه در بازار داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

با این حال رفتار محتاطانه معامله گران سکه مانع از رشد چشمگیر نرخ این فلز گرانبها شده است. چون هنوز اخبار مثبت زیادی درباره مذاکرات برجام به گوش می‌رسد و معلوم نیست نرخ دلار چقدر تغییر پیدا کند. به نظر اگر مسئله احتیاط در بازار سکه اندکی کمرنگ شود، نرخ این فلز گرانبها به راحتی تا مرز 12 میلیون و 500 هزار تومانی پیش خواهد رفت.

نرخ اونس به کدام سمت و سو می‌رود؟

قیمت اونس هم نسبت به دو روز گذشته کاهش 0.3 درصدی پیدا کرده و به مرز هزار و 836 دلاری رسیده است. در حال حاضر فعالان و سرمایه گذاران نرخ اونس منتظر جلسه و بیانیه فدرال رزرو هستند که در روزهای آینده منتشر خواهد شد و احتمالا تاثیرات زیادی روی قیمت طلا خواهد گذاشت.

اگر بیانیه فدرال رزرو مساعد شرایط اونس نباشد، نرخ این فلز گرانبها به شدت کاهشی خواهد شد. در واقع به نظر تحلیلگران اگر قیمت اونس رشد خوبی نداشته باشد یک الگوی منفی روی نمودارهای این فلز گرانبها تشکیل خواهد شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز