رشد جزئی نرخ طلا و سکه با انتشار دو خبر

لست سکند

قیمت طلای 18 عیار طی روز جاری نسبت به دو روز قبل، اندکی تکان خورد و به محدوده یک میلیون و 224 هزار و 100 تومانی رسید. اما نرخ سکه امامی در مقایسه با آخرین روز دی ماه افت 0.08 درصدی داشت و در مرز 12 میلیون و 405 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از اخبار امروز باعث رشد قیمتی دلار و در نتیجه طلا و سکه شد. امروز خبر از تغییر برخی مهره‌های اصلی مذاکرات هسته‌ای منتشر شد. ضمن اینکه شایعه شده بود، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، فوت کرده است. اما خبرگزاری‌های معتبر داخلی، خبر فوت عبدالعزیز را تکذیب کردند. درباره تغییرات ریچارد نیفو، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا، هم ان‌بی‌سی گزارشی را منتشر کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر ارزش ذاتی نرخ سکه بالا رفته و این موضوع انتظارات افزایشی برخی از سکه بازان را ارتقا داده است. به نظر رشد نرخ دلار باعث رشد نرخ ذاتی سکه شد و آن را تا مرز 12 میلیون تومانی سوق داد.

وضعیت اونس چگونه است؟

نرخ اونس نسبت به روز قبل 5.6 درصد کم شد و به مرز هزار و 836 دلاری رسید. اولین سطح مقاومتی قیمت اونس مرز هزار و 850 دلاری است که مانع از صعود قیمتی بیشتر این فلز گرانبها می‌شود. در صورتی که نرخ اونس بتواند از این مرز قیمتی عبور کند احتمالا به سمت مرز هزار و 870 دلاری خواهد رفت. اما برای این موضوع به محرکی قوی مثل کاهش قابل توجه اوراق بازده خزانه ایالات متحده آمریکا نیاز است.

ضمن اینکه لازم است تا فدرال رزرو درباره سیاست‌های نرخ بهره و تغییرات آن اقدامات تهاجمی نداشته یاشد. همه این موارد در کنار هم احتمالا باعث خواهند شد تا طلا با قدرت بیشتری از مرز هزار و 850 دلاری عبور کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز