طرح قرعه کشی خودرو شکست خورد؟

لست سکند

با توجه به اینکه قیمت خودرو در کارخانه به قیمت بازار نزدیک شده، خریداران دیگر تمایلی به شرکت در قرعه کشی ندارند و حتی از ثبت نام هم انصراف می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، طرح قرعه کشی خودرو برای کنترل قیمت و بعد از افزایش قیمت خودرو بین کارخانه و بازار، اجرایی شد. اما حالا و با کاهش قیمت خودرو و نزدیک شدن قیمت آن با قیمت کارخانه خریداران دیگر به شرکت در قرعه کشی تمایل ندارند و حتی از ثبت نام هم انصراف می‌دهند. کارشناسان معتقدند اگر این موج انصراف از ثبت نام خودرو ادامه داشته باشد، طرح قرعه کشی  دیگر اجرا نمی شود.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در این باره می گوید:« قیمت خودرو در حاشیه بازار روند نزولی دارد و به قیمت خودرو در کارخانه نزدیک می‌شود، نزدیک شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار به قیمت کارخانه باعث می‌شود در اجرایی شدن قرعه کشی تجدید نظرهایی انجام شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به نظر من روش قرعه کشی روش مناسبی برای رساندن خودرو به دست مشتری واقعی نیست، از اول مخالف روش قرعه کشی بودم، اما در کمیته خودرو تصمیم جمعی برای خودرو می‌گیرند و با مخالفت یک نفر کاری پیش نمی‌رود. قبول دارم که قیمت بازار روند کاهشی دارد و دلیل آن هم روند کاهشی قیمت دلار است. »

راز آسمان پایتخت

قرعه کشی خودرو روش درستی نیست

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« روند کاهشی قیمت دلار تاثیرات زیادی در قیمت خودرو گذاشت و اکنون قیمت‌ها به شدت روند کاهشی دارد. ۸۰ درصد شرکت کنندگان در قرعه کشی سرمایه گذار بودند و به دنبال این بودند که در این طرح‌ها شرکت کرده و پس از برنده شدن خودرو مورد نظر را فروخته و از این رویه سود زیادی ببرند. اکنون برخی از افراد سرمایه گذار، با دیدن کاهش قیمت‌ها خودرو را در بازار آزاد می‌خرند و از طرفی به دلیل اینکه عرضه خودروسازان هم افزایش یافته، در کاهش قیمت‌ها موثر بوده است. »

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نعمت بخش در پایان می گوید:« از زمانی که طرح قرعه کشی را به راه انداختند، اعلام کردیم که این روش، روش درستی نیست و خودروسازان از این رویه زیان زیادی می‌کنند. خوشبخانه وزیر متوجه شده است که باید کاری برای صنعت خودرو کرد و باید خودروساز از زیان خارج شود.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز