صنعت شکلات سازی کشور جایگاه مطلوبی در سطح منطقه دارد

لست سکند

شرکت شهد عسل میشا (باربین) با ارایه محصولات جدید در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات حضور داشت.

مرتضی نظریان مدیرعامل شرکت شهد عسل میشو در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در گفت‌وگو با خبرنگار کاماپرس، با بیان اینکه این شرکت از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: شرکت ما با برند باربین نسبت به تولید انواع شکلات، کاکائو، قرص نعناع، دراژه، اسمارتیز و سایر محصولات شکلاتی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه عمده تمرکز باربین بر ارایه و تولید بسته‌بندی‌های جدید با هدف جذب گروه هدف کودک و سرگرمی است، گفت: در این راستا با تمرکز بر جلب توجه کودکان بسته‌بندی‌های خاصی مانند یویو، موبایل، انواع ماشین و یا شخصیت‌های معروف کارتونی تولید و عرضه شده است.

صادرات شکلات به کشورهای منطقه و اوراسیا

نظریان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه، بیان کرد: این مجموعه طی دوره فعالیت خود توانسته محصولاتی با کیفیت مطلوب و بسته‌بندی‌های خاص تولید کرده  و حتی با کسب استاندارهای لازم و تکنولوژی روز دنیا نسبت به صادرات محصول به کشورهای منطقه نیز اقدام کرده است.

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، محصولات برند باربین در حال حاضر به برخی کشورهای منطقه، اوراسیا، عراق، پاکستان، ترکمنستان و چند کشور دیگر صادر می‌شود.

جایگاه مطلوب صنعت شکلات سازی ایران

این فعال حوزه شکلات سازی با اشاره به جایگاه صنعت شکلات سازی ایران، اضافه کرد: صنعت شکلات سازی ایران در سطح منطقه جایگاه مناسبی داشته و به دنبال پیشر‌فت‌های حاصل شده طی چند سال اخیر، از صنعتی کوچک و وابسته به کشورهای خارجی به صنعتی پیشرو و صادر کننده تبدیل شده است.

نظریان با اشاره به اختلاف کیفیت شکلات ایرانی با محصولات کشورهای مادر تولید کننده شکلات مانند آلمان و سوئیس، اضافه کرد: البته شرکت‌های فعال این حوزه توانایی ارتقای کیفیت محصول را در حد بسیار بالایی دارا هستند، اما این مساله بسیار هزینه‌بر بوده و بازار کشش آن را ندارد.

نظریان در این رابطه به تلاش برخی شرکت‌ها برای تولید دو دسته محصول در سطوح پرمیوم و لوکس و همچنین محصولات با کیفیت متوسط و اقتصادی‌تر اشاره کرد و گفت: با وجود صرف هزینه بالا، ولی به تدریج محصولات متوسط این شرکت‌ها کل بازارشان را فرا گرفت و از محصولات لوکس استقبال خوبی نشد. حتی برخی مجبور شدند، تولید محصولات لوکس خود را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل صنایع غذایی شهد عسل میشا در پایان به برخی چالش‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: مساله واردات و چالش‌های آن همواره گریبانگیر صنایع مختلف و به خصوص شرکت‌های کوچکتر و در حال توسعه بوده است. به عنوان نمونه واردات یک دستگاه یا تجهیزات تولیدی با موانع مختلف گمرکی، ثبت سفارش و یا انتقال پول روبروست، تا جاییکه برخی مواقع شرکت‌ها از خرید و واردات تجهیزات منصرف می‌شوند.

گفتنی است، شرکت صنایع غذایی شهد عسل میشا با نام تجاری باربین از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده و با تولید محصولات باکیفیت و بسته‌بندی‌های خاص، علاوه بر حضوری فعال در بازار داخل کشور، نسبت به صادرات محصول به کشورهای منطقه نیز گام‌های موثری برداشته است.

بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات، ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت از 16 تا 19 شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

مرتبط با : باربین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز