صدای مهیب و سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی؛ دلایل رشد نرخ طلا و سکه

با رشد مجدد نرخ دلار، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.09 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 200 هزار و 500 تومانی رسید. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 40 هزار تومان رشد پیدا کرد و 12 میلیون و 295 شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر علت عمده این رشد قیمتی به برخی گمانه زنی‌ها و شایعات پیرامون مذاکرات و صدای مهیب دیشب در شهرهای غربی باز می‌گردد. شب گذشته یک صدای مهیب در چند شهر غربی کشور شنیده شد. ضمن اینکه رئیس کمیسیون امنیت ملی کشور هم اعلام کرده که طرف مقابل به دنبال برقراری صلح موقت است.

اما ایران توافق موقت را قبول ندارد و لغو دائمی تحریم‌ها و اثرات آن‌ها را می‌خواهد. در واقع طرف مقابل زیر بار برخی از تحریم‌ها نمی‌رود و اعلام کرده که امکان مذاکره درباره آن‌ها را ندارد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

این موضوعات باعث شده تا قیمت سکه و طلا بار دیگر به روند صعودی خود بازگردد و فاز افزایشی داشته باشد.

وضعیت اونس جهانی

نرخ اونس نسبت به دو روز پیش کاهش 0.13 درصدی پیدا کرده و به مرز هزار و 818 دلاری رسیده است. به نظر تا زمانی که این فلز زرد بالای محدوده هزار و 800 دلاری است، بین فعالان بازار طلا، درباره ادامه روند صعودی آن امیدواری وجود دارد.

ضمن اینکه به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا هم عجله‌ای درباره افزایش نرخ تورم ندارد. یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا اعلام کرده که این مجموعه نباید درباره افزایش نرخ بهره عجله داشته باشد. به اعتقاد این شخص، افزایش بسیار زودهنگام نرخ‌های بهره، ریسک توقف ریکاوری اقتصادی ناحیه یورو را به همراه خواهد داشت. این موضوع باعث شده تا خوش بینی‌ها به ادامه رشد قیمتی طلا ادامه پیدا کند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز