شیرین کننده نوشابه سرطان زا اعلام شد/ کوکاکولا در مظان اتهام

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، کمیته‌ای متشکل از ۲۵ متخصص بین‌المللی شیرین‌کننده مصنوعی آسپارتام را در دسته مواد «احتمالا سرطان‌زا» قرار داده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، کوکاکولا در دهه ۸۰ میلادی، شروع به استفاده از این ماده در نوشابه‌های رژیمی خود کرد. آسپارتام همچنین در تولید بسیاری از محصولات از جمله مرباهای کم قند، ماست، غلات و آدامس کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید:

این طبقه بندی جدید که فعلا بر اساس شواهد محدود است بنابراین تغییری در ترکیب مورد استفاده شرکت‌ها ایجاد نمی‌کند.

راز آسمان پایتخت

دکتر فرانچسکو برانکا، مدیر بخش تغذیه و ایمنی غذا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت:«این نتایج یک زنگ خطر برای افرادی به شمار می‌رود که در مصرف نوشابه زیاده‌روی می‌کنند و مصرف‌کنندگان معتدل نباید چندان نگران باشند، با این حال ما خواستار تحقیقات بیشتر هستیم.»

در مقابل سازمان غذا و داروی ایالات متحده با این طبقه‌بندی جدید مخالفت کرده و اظهار داشت:«اصطلاح سرطان‌زا به این معنی نیست که آسپارتام در ارتباط مستقیمی با سرطان دارد.»

سازمان جهانی بهداشت پیش از این میزان مجاز مصرف روزانه آسپارتام را حداکثر ۴۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن تعیین کرده بود. پزشکان و کارشناسان نیز سال‌هاست درباره مضرات نوشابه برای سلامتی، به‌خصوص چاقی و دیابت، هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شیرین کننده نوشابه سرطان زا اعلام شد/ کوکاکولا در مظان اتهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز