شکستن دیوار صوتی توسط پنج جت جنگنده (ویدیو)

لست سکند

سونیک بوم یا شکستن دیوار صوتی زمانی اتفاق می افتد که جسمی با سرعتی بیشتر از سرعت صوت حرکت کند. این پدیده انرژی صوتی بسیار زیادی تولید می کند که به گوش انسان شبیه به صدای انفجار و یا رعد به نظر می رسد. شکستن دیوار صوتی که به وسیله هواپیماها انجام می گیرد صدای بسیار مهیبی دارد و گاهی ممکن است آسیب های کوچکی به برخی سازه ها وارد کند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که شکستن دیوار صوتی توسط جت های جنگنده را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وقتی یک هواپیما در هوا حرکت می کند درست شبیه به موج هایی که یک قایق هنگام حرکت در آب درست می کند، در قسمت جلو و پشت هواپیما موج هایی از فشار ایجاد می شوند. این امواج با سرعت صوت حرکت می کنند و وقتی سرعت هواپیما افزایش می یابد، امواج نمی توانند با سرعت کافی از سر راه یکدیگر کنار بروند و به سمت هم فشرده می شوند. در نهایت، همگی موج ها به یک موج بزرگ تبدیل می شوند که با سرعت صوت که تحت عنوان ماخ 1 شناخته می شود، در حرکت است. این سرعت در سطح دریا و در دمای 20 درجه سانتیگراد تقریباً برابر با 1235 کیلومتر برآورد می شود.

به این ترتیب، هواپیمای مافوق صوت به هواپیمایی اطلاق می شود که بتواند به سرعتی بیش از ماخ 1 دست بیابد و این سرعت گاهی به ماخ 5، یعنی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت نیز می رسد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز