شش سفرنامه از نشر اطراف

لست سکند

اگر به خواندن سفرنامه و متون تاریخی علاقه دارید باید سری به بخش سفرنامه‌های نشر اطراف بزنید. این انتشارات که چند سالی است به جامعه نشر ایران اضافه شده در بخش «تماشای شهر» تلاش کرده تا متون باقی مانده از خاطرات جهانگردان قاجاری یا سفرنامه‌های این دوران را بازنویسی و منتشر کند. علی اکبر شیروانی، نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی نویسنده این مجموعه کتاب‌هاست است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، «بمبئی رقص الوان است» روایتی از مسافران دوران قاجار به بمبئی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانی‌هاست. علی اکبر شیروانی تلاش کرده از لابلای متون تاریخی و اولین سفرهای درباریان و مردم ایران به بمبئی در یکصد سال پیش روایت‌ها و داستان‌هایی خلق کند. این کتاب شامل هفت فصل «این رشوه‌ی بی‌انصاف»، «زنان عاقله‌ی حسینه»، «سلسله‌ی فارسی»، «سرخ عبیرآمیز جگری فام»، «بسیار عالی‌جناب»، «در زمره‌ی عفایف» و «جوربه‌جور» می‌شود. قیمت این کتاب ۲۲ هزار تومان است و ۱۳۰ صفحه دارد.

«قهوه استانبول نیکو می‌سوزد» دیگر کتاب مجموعه تماشای شهر است. علی‌اکبر شیروانی در این کتاب هم به سراغ سفرنامه‌های قاجاری رفته است. در این کتاب با استانبول از نگاه مسافران ایرانی که معمولا از بزرگان و توان‌مندان دوره قاجار بودند و هنگام سفر یادداشت و سفرنامه می‌نوشتند، همچون حاج سیاح، افشار ارومی، فرهادمیرزا و… آشنا خواهید شد. همچنین بخش‌هایی از سفرنامه ناصرالدین شاه به این شهر روایت شده است. این کتاب ۲۱۶ صفحه دارد و قیمتش ۲۱ هزار تومان است.

«سن‌پترزبورگ موزیکانچی دارد» کتاب دیگر این مجموعه است که از شش فصل «ستونِ سنگِ سرخِ خالدار»، «بازی بی‌مزه‌ی طولانی»، «تیری به عاشق و معشوق»، «از هر جا و هر چیز و هر امر»، «قالی فرنگ و ایرانی» و «سابقه‌ی شاه شهید» تشکیل شده است. این کتاب ۲۱۲ صفحه دارد و قیمتش ۳۸ هزار تومان است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

«پاریس از دور نمایان شد» همانطور که از اسمش پیداست شرح سفر تجار، سیاسیون و برخی مردم به پاریس است. شهری که در دوران قاجار به یک مقصد محبوب برای سفر ایرانی‌ها تبدیل شد و نوشته های آخرین کتاب از مجموعه تماشای شرح، باقی‌مانده از این سفرنامه‌ دست مایه‌ای شد برای نوشتن کتاب پاریس از دور نمایان شد. این کتاب ۴۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و ۲۲۷ صفحه دارد.

شرح سفرهای قاجاری به لندن با عنوان « آسمان لندن زیاده می‌بارد» منتشر شده است. معلوم است که مقصدهای اروپایی در دوره قاجار طرفدارهای زیادی داشته و ایرانی‌های زیادی را به خود جذب می‌کرده و حالا خواندن این مواجهه ایرانی‌های یکصد سال پیش با شهرهای اروپایی جذاب است. این کتاب ۲۲۳ صفحه دارد و ۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده. شما می‌توانید همه این پنج کتاب را در یک کیف به اسم مجموعه «تماشای شهر» به قیمت ۲۶۰ هزار تومان هم تهیه کنید.

به جز این پنج کتاب نشر اطراف چند مجموعه سفرنامه دیگر هم دارد. از جمله سفرنامه‌های زنان در دوران قاجار که معروف‌ترینش «چادر کردیم رفتیم تماشا» یا همان سفرنامه عالیه خانم شیرازی است. این کتاب را زهره ترابی ویرایش و تدوین کرده و از روی سفرنامه یک زن شیرازی تدوین شده است. این کتاب ۲۴۸ صفحه دارد و قیمت آن هم ۶۸ هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر اطراف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز