شروط جدید برای پیش فروش خودرو : خودروها باید دوباره بازرسی کیفی شوند

خودروهایی که بیش از دو ماه در پارکینگ خودروسازان مانده‌اند، باید پیش از تحویل به مشتری دوباره بازرسی کیفی شوند و هرگونه پیش‌فروش جدید خودروسازان منوط به اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از تسنیم، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ۱۰ روز پیش وعده دادیم که کیفیت خودرو‌‌‌های داخلی را تغییر دهیم؛ بر همین اساس ۱۵ تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در بحث‌‌‌هایی نظیر عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌‌‌های داخلی موثر هستند و این تکالیف به امضای خودروسازان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

مهدی اسلام‌پناه ادامه داد: خودروسازان مکلف شدند هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌‌‌ها یا پارکینگ‌‌‌ها ماندگاری داشته باشد، مجددا مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن‌زدگی، فرو رفتگی یا آسیب‌‌‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند.

وی افزود: خودروسازان همچنین باید جهت اخذ تاییدیه‌‌‌های تطابق و نوع گواهی‌‌‌ها بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند و مسئولیت این کار به عهده شخص مدیرعامل گروه خودروسازی است.

آریاک سفر

اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: از دیگر بند‌‌‌های این تکالیف جدید بحث حصول اطمینان از استمرار نظام کیفیت بود که الزامات آن به عهده خودروسازان است و آنها باید در قبال مصرف‌کننده پاسخگو باشند، به نحوی که مصرف‌کننده می‌تواند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشد.

وی تصریح کرد: بعد از این باید کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حد واسط و محصولات نهایی مطابق با نظام استاندارد باشد و کنترل فرآیند توسط خودروسازان انجام شود، به طوری که تمام مسوولیت‌‌‌های کیفری و حقوقی تخطی از آن به عهده خودروسازان است.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به پیش‌فروش خودرو‌‌‌ها گفت: خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش‌فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تاییدیه‌‌‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز، تبلیغاتی برای پیش‌فروش انجام دهند، حتما پیش‌فروش آنها تعلیق خواهد شد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز