شرایط جدید فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی

اگر چه دولت به این نتیجه رسیده بود که حذف قیمت از آگهی‌های خرید و فروش ملک و خودرو، تاثیری بر نوسان قیمت آن‌ها ندارد، حضور پررنگ دلال‌ها باعث شد تصمیمات جدیدی گرفته شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محمد صادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت از راهکار تازه دولت برای مقابله با دلالی و قیمت‌سازی می‌گوید.

در پی نوسان‌های قیمت خودرو، ملک و … در سال‌های گذشته، دولت چندین بار سایت‌ها و پلتفرم‌ها را مجبور به حذف قیمت کرد و انتقادهای زیادی را برانگیخت؛ برخی معتقد بودند با این دستور، شفافیت کمتر می‌شود و با قیمت‌های عجیب و غریب مواجه خواهیم شد.

پس از این ماجرا، مشخص شد که حذف قیمت تاثیر چندانی بر رشد و کاهش آن نداشته است و متغیرهای دیگری موثر بوده‌اند. بنابراین دولت از این دستور کوتاه آمد و قیمت‌ها برگشتند! اما اتفاقاتی که در چندماه اخیر رخ داده است، نشان می‌دهد دولت همچنان ساماندهی به اگهی‌های فضای مجازی را رها نکرده است.

آریاک سفر

روز گذشته، مفتح گفته است که با همکاری وزارت صمت و پلتفرم‌ها قرار است از درج قیمت‌های غیرواقعی و فعالیت قیمت‌سازها و دلال‌ها جلوگیری شود. به این صورت که روی هویت آگهی‌دهنده تاکید زیادی شود.

قائم مقام وزیر صمت همچنین افزوده است که برخی کالاها مانند دستمال کاغذی، رب و روغن قیمت استاندارد دارند ولی خانه و ماشین مخصوصا خودرو دست دوم پیچیدگی‌هایی در قیمت‌گذاری دارند.

بیشتر بخوانید:

بنابراین در ابتدا باید هویت آگهی دهنده محرز شود، سپس هویت خود کالا مشخص شود و سوم ادعای آگهی دهنده قابل اثبات باشد.

مفتح همچنین اطلاع داده است که در حال حاضر سه پلتفرم برای این کار با وزارتخانه همکاری کرده‌اند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز