پلیس راهور: جریمه های رانندگی را با اپلیکیشن نپردازید!

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور در نشست خبری خود که دیروز برگزار شد، گفت: توصیه می‌کنیم مردم از طریق اپلیکیشن‌ها جرایم را پرداخت نکنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از برنا، هادیانفر در خصوص دیون دولت گفت: در سال ۹۹، ۷۱ درصد جرایم وصول شده و در سال ۱۴۰۰، ۷۸ درصد آن وصول شده و ۷ درصد بیشتر از سال ۹۹، وصولی داشتیم.

وی همچنین افزود: هیچ یک از این جرائم به پلیس تحویل نمی‌شود و تمامش به خزانه دولت واریز می‌شود.

رئیس پلیس راهور کشور بیان کرد: یک میلیون و ۳۷۰ هزار خودرو داریم که جرایم بالای یک میلیون دارند و ۳ بار به آنها پیامک داده شده است که زودتر جرایم را پرداخت کنند. این خودروها در صورت عدم پرداخت جریمه توقیف خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

وی اضافه کرد: برای کسانی که دارای خودرو و موتورسیکلت هستند و تخلف می‌کنند، دو مرحله پیامک داده می‌شود، پیامک اول این است که تخلفی از شما رویت شده و درحال بررسی است و شناسه پرداخت ندارد اگر تخلف تایید شود، پیامک دوم ارسال می‌شود که شناسه پرداخت دارد.

سردار هادیانفر گفت: توصیه می‌کنیم از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل «قبضی نو» جرایم را پرداخت نکنند. این اپلیکیشن‌ها مورد تایید ما نیستند. توصیه ما برای پرداخت جرایم، بانک‌های کشور، راهور ۱۲۰ و خودپردازهاست.

در همین زمینه بخوانید:

دلایل اصلی حوادث رانندگی: عدم رعایت فاصله طولی و دو طرفه بودن راه‌ها

رئیس پلیس راهبر با اشاره به اینکه تردد در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته، 99 درصد افزایش یافته است، گفت: سرعت غیرمجاز ۳۵ درصد افزایش داشته، سبقت غیرمجاز ۱۴ درصد کاهش داشته است و عدم رعایت فاصله طولی یکی از مشکلات اصلی است چراکه باعث افزایش تصادفات زنجیره ای شده و ۲۱ درصد افزایش داشته است.

۱۱ هزار و ۷۷۴ فوتی در سال ۹۹ داشتیم که در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است و این روند خوبی نیست، البته فوتی ها در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال ۹۸ بدون کرونا ۴ درصد کاهش دارد اما به دلیل اینکه تردد در سال ۹۹ کاهش یافته، فوتی ها نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات مربوط به سواری‌ها و موتورسیکلت سوارها است، افزود: سالانه ۳۰۱ هزار نفر در تصادفات مجروح، معلول و مصدوم شده است. در سال ۱۴۰۰، این عدد به ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.

سردار هادیانفر گفت: بیش از ۳۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه راننده به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است، یعنی بیشتر رانندگان با تلفن همراه کار کرده و یا توجهی به جلو ندارند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: ۳۲ درصد جانباختگان تصادفات، سرنشینان است که عمدتا به دلیل نبستن کمربند ایمنی است.

وی تصریح کرد: ۵۱ درصد جانباختگان ناشی از تصادفات در صحنه فوت می کنند، ۶ درصد حین انتقال و ۴۳ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند.

سردار هادیانفر گفت: ۲۷ درصد تصادفات در بحث واژگونی است که در ۸۵ درصد آن در جاده‌ها، ۱۵ درصد در شهرها و ۶۰ درصد آن در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش جانباختگان در شهریور و مهرماه داشتیم، ادامه داد: هزار و ۵۰۲ نفر یعنی ۱۷ درصد از کسانی که در جاده ها و شهرها براثر تصادف جان خود را از دست دادند، در ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه حادثه خیز جان باختند.۸۰ درصد راه های اصلی و فرعی دو طرفه است و کشته ها در این راه ها رخ می دهد پس باید مسیر جاده ها جدا شوند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز