شرایط پیش فروش خودرو خارجی اعلام شد

رئیس سازمان حمایت، مهم ترین شرط فروش و پیش فروش خودرو خارجی را کسب مجوز از  کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، در حالی که پیش فروش خودروهای خارجی از ابتدای تحریم آمریکا با مشکلات عدیده مواجه شده و شرکت های پیش فروش کننده خودروهای خارجی بارها توسط مشتریان به نقض تعهدات و تحویل ندادن خودروها در موعد مقرر و درخواست مبالغ هنگفت اضافه متهم شده‌اند یک مقام مسئول در سازمان حمایت  شرایط جدید پیش فروش خودرو در کشور را تشریح کرد.

مجوز پیش فروش خودرو خارجی به شرکت هایی که تعهد معوق ندارند داده می شود

عباس تابش که در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار کرد: شرکت‌هایی که به فروش و پیش فروش خودرو به خصوص خودروی خارجی اقدام می‌کنند باید مجوز کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار را دریافت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند در کمیته خودرو صادر می‌شود، اما برای آن بخشی که کمیته خودرو مجوزی صادر نکرده، حق فروش و پیش فروش نیز وجود ندارد.

آریاک سفر

وی اضافه کرد: آن بخشی از شرکت‌ها که تعهدات معوق دارند و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند پرونده تعزیراتی هم به قوه قضاییه و هم به تعزیرات ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم گیری دستگاه‌های قضایی، اینگونه شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان عمل کنند.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز