شرایط جدید دریافت ارز مسافرتی مشخص شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

براساس قوانین بانک مرکزی، هر مسافر بالای 18 سال امکان دریافت ارز مسافرتی از پنج بانک کشور را دارد.

به گزارش کاماپرس، همه افراد می‌توانند ارز غیربازرگانی یا خدماتی موردنیاز را از سامانه نظام مدیریت خدمات ارز دریافت کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در قوانین جدید بانک مرکزی، ارز مسافرتی یکی از موارد مصارف ارزی اعلام شده که مسافران می‌توانند این ارز را یکبار در سال به صورت اسکناس از بانک‌های ملی، ملت، سامان، تجارت و پارسیان دریافت کنند. برای مسافران  هوایی با ویزا 5 هزار یورو و برای کشورهای بدون ویزا 3 هزار یورو یا معادل آن ارز تعیین شده است.

سن بالای 18 سال، ارائه گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار، بلیط مسافرت هوایی و ویزای کشورهای نیازمند به ویزا از شرایط و مدارک دریافت این نوع ارز خواهد بود. این مدارک برای نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

بانک‌ها وظیفه دارند پس از دریافت معادل ریالی ارز از متقاضی، رسیدی صادر کنند که در آن مبلغ، نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس، شماره گذرنامه، آدرس و سایر اطلاعات، درج شده باشد و شعبه مربوطه آن را مهر و امضا کند.

بیشتر بخوانید:

شعبه بانک مستقر در مبادی خروجی پس از باجه کنترل گذرنامه ارز مسافرتی مربوطه را پرداخت خواهد کرد.

براساس گزارش منتشرشده در ایسنا، طبق قانون، تامین و پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نخواهد بود. اگر امکان استفاده از سایر پرداخت‌ها همچون کارت، حواله و غیره باشد این امر مجاز است.

انتهای پیام

ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز