شایعه افزایش مجدد دستمزد کارگران و واکنش وزیر کار

وزیر کار در واکنش به مبحث مطرح شده از سوی سازمان بازرسی و احتمال بازنگری در دستمزد کارگران در نیمه دوم سال گفت: دستمزد 99 تصویب شده است و همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس با وجود تصویب و ابلاغ مصوبه حداقل دستمزد کارگران در سال 99 ، کارگران و نمایندگان آنها در شورای عالی کار به نامتناسب بودن این مصوبه با هزینه های معیشتی کارگران معترض هستند و معتقدند در تصویب مزد 99 به دو مولفه مهم مورد نظر قانون گذار یعنی تورم و هزینه سبد معیشت توجهی نشده است.

نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تلاش می کنند با پیگیری اعتراضات و شکایات خود در مراجع قانونی از جمله سازمان بازرسی زمینه بازنگری در مزد 99 را فراهم کنند.

در این شرایط به نظر می رسد محمد شریعتمداری وزیر کار موضوع مزد 99 را پایان یافته تلقی می کند و معتقد است مصوبه حداقل مزد 99 به روال کنونی ادامه خواهد یافت و در واقع قرار نیست بازنگری در مزد کارگران صورت گیرد.

شورای عالی کار سالانه یک بار افزایش آیتم های مزدی را مصوب می کند

آریاک سفر

بنا به اعلام دنیای اقتصاد محمد شریعتمداری در حاشیه وبینار بین المللی تجربه نگاری الگوهای کسب و کارهای تعاونی در کشورهای منتخب، در جمع خبرنگاران در مورد اینکه سازمان بازرسی کل کشور گفته دولت قول داده است که در نیمه دوم سال، مزد کارگران را بازنگری کند، اظهار داشت: شورای عالی کار طبق قانون مکلف است سالیانه نسبت به افزایش آیتم‌های مختلف مزدی تصمیم بگیرد که این کار در سال ۹۹ انجام شد.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا مبحث مطرح شده از سوی سازمان بازرسی را تأیید می‌کنید یا خیر، گفت: بر اساس قانون مکلف به انجام این کار (تصویب حداقل دستمزد) بودیم. هر سال در پایان سال جلسات دستمزد را برگزار می‌کنیم امسال متأسفانه این روند طولانی شد و در سال ۹۹ دستمزد تصویب شد و همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

16 دیدگاه برای “شایعه افزایش مجدد دستمزد کارگران و واکنش وزیر کار

  1. سجاد گفته:

    خداکنه فقط زودتر جهان با تمام ادمای روش نیست ونابود بشن حق ماقشر زحمتکش این نیست اقای شریعتمداری چرا شما خدارو نمی پرستید به خدا عاقبت همه مرگ هست فکر میکنی جواب خانواده این کارگرا رو میتونی بدی خودت با 2یا3میلیون میتونی تو این جامعه خراب شده ایران زندگی کنی نه مسئول داره نه رئیس جمهور داره کشوری است بی در و پیکر صاحب نداره فقط خدا حق مارو از اونایی که باعث این شرایط هستن بگیره

  2. سجاد گفته:

    امیدوارم همه اونایی که حق کارگر بدبخت رو بهش نمیدن به سخت ترین بلاها دچار بشن زور ما که نمیرسه انشالله خدا جوابتون رو بده . من یه کارگر شرکتی هستم خدارو خوش نمیاد منم تمام کارهای نیروهای رسمی را انجام میدم بعد نصف حقوق اونارو به ما نمیدن خدا حق مارو از کسایی که مخالف افزایش دستمزد هستند بگیره

  3. محمد گفته:

    آدم بمیره بهتره تا اینجوری زندگی کنه ،دولت به این ظالمی ندیدم .خدا وند حق هرکسی رابدستش خواهند رساند

  4. محمود میبدی گفته:

    لعنت خدا بر مسئولین بی لیاقت تعیین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که مرفه وبی درد از امکاناتی که زحمت آنرا ما کشیدیم بهره میبرند و ذهن کجی هم میکنند. حقوقهای نجومی حرامشان باد.

  5. بادرشاه افشار گفته:

    وضع اقتصاد به شکلی شده که نه کارگر راضی هست و نه کارفرما. نه کارفرما می‌تواند پرداخت کند و نه کارگر از حقوقش راضی هست.

  6. رضا گفته:

    باسلام
    چطور خودرو سازان وتولید کنندگان با افزایش دلار تغییر قیمت میدند ولی حقوق کارگر بدبخت نباید بازنگری بشه؟؟؟؟؟؟؟ چراکسی حرف کارگران رو بهش اهمیت نمیده ؟ چطور با کرایه خونه یه میلیونی و هرینه های زیاد درمان و خوراک تحصیل و غیره با دومیلیون زندگی رو اداره کنه

  7. مهدی گفته:

    به نظر من کسی مثل اقای وزیر فقط به پول فکر میکنن چون این اقا مطمئن باشید تو شرکت ها سهام دارن و فقط به فکر خودشون هستن اینا حتی سال که از فروردین اغاز میشه رو اعلام کردن حق مسکن از تیرماه مصوب بشه ..اینا واقعا کمال بی انصافی وبی عدالتی در یک کشور رو نشون میده..که فقط ۱نعر اگر چپش پر باشه بقیه براش مهم نیستن

  8. سلیمان گفته:

    من کارگر شرکت هستم ماهی حدودا ۳۰۰تومان پول آب وبرق و گاز میدم ۷۰۰تومان کرایه خونه میدم یک میلیون هم قسط میدم دریافتی من ۲۵۰۰ است بااین گرونی که هر روز قیمتها می ره بالا مثلا صبح میری مغازه متوجه میشی جنسی که دیروز از همین مغازه گرفتی قیمتش رفته بالا میگی آقای مغازه دار من دیروز این قلم جنس با قیمت پاینتر از خودت گرفتم میگه اون دیروز بود امروز گرونتر شده !!!
    حالا مسئول محترم آیا دلیل خاصی دارید که سالی یه بار برای کارگر افزایش حقوق در نظر بگیری ولی رشد قیمتها در این مملکت خراب شده لحظه‌ای است ‌.
    ما با ۲۵۰۰چطور جوابگو زن و بچه مان باشیم.
    خدایا خودت شاهد باش این آخر بی عدالتی است

  9. ناهید گفته:

    مگه تو این کشور سالی یبار همه چی گرون میشه که حقوق کارگر سالی یبار بله بالا باز کاسبا می‌کن رو قیمت کارگر چه گناهی کرده خون مردمو کردید تو شیشه انشالله به بدترید درد زمینی گرفتار بشید همه ثروتتون که حق مرمه خرج دوا درمونتون کنید بازم خوب نشید و تا قیامت عذاب بکشید جسمی و روحی. مر فه از بی پولی چه خبر باید داشت

  10. دانا گفته:

    چه چوریه که در این کشور قیمت تمام شده همه چیز و هر محصولی که کارگران تولید می کنند با دلار محاسبه می شه ولی حقوق کارگر با ریال حساب میشه.
    آقای شریعتمداری در وزارت صنعت چه گلی به سر این مملکت زده بود که کاشتنش به وزارت کار !!!

  11. عباس گفته:

    دقیقادرست میگه شریتمداری چون یکطرفه تصمیم گرفته شده وشورای عالی کارودستمزدونمایندگان کارگری وبازنشستگان اصلا دخیل نبودن…قراربوده باهم جلسه برقرارکنن که بایددرهرجلسه تصمیم گیری باشندازکارگران ولی خودسردستوردادن وتصویب کردن وانهاییکه تصویب کردن مثل خوده شریتمداری دزدوچپاولگرمنبع درامدی کارگران شاغل وبازنشسته هستندودزدهمیشه تصمیمشان باهم هست…باعث تاسف است مسئولین ماهیچکدام بفکرکارگربدبخت نیستندوفقط حدیث میگویندولی اجراوعمل نمیکنن…
    وبایدسوخت وساخت وتحمل کردومرد……
    بخداقسم ماهم مردم همین مملکت هستیم واشتباه
    مااینکه کارگریم وانقلاب کردیم….پس تاوان بایدپس بدهیم

  12. علی گفته:

    خدایا شکرت با این بنده هایی که خلق کردی خدایی حق خوریم حدی داره گمون نکنم بتونید جواب این همه مظلوم و بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز