دستمزد کارگران در برابر هزینه 6.8 میلیونی معیشت

با توجه به ناچیز بودن حداقل دستمزد کارگران و اینکه حداقل هزینه سبد معیشت خانوار در سالجاری 6.8 میلیون تومان است، شکاف بزرگی بین درآمد و دستمزد کارگران وجود دارد.
به گزارش کاماپرس، نابرابری میان دستمزد کارگران در برابر هزینه معیشت همواره وجود داشته اما این شکاف طی سال های اخیر به شدت رشد کرده است، موضوعی که رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار هم از آن انتقاد می کند و می گوید: میانگین هزینه سبد معیشت خانوار در حداقلی ترین حالت در سال ۹۹به ۶میلیون و ۴۰۰هزار تومان تا ۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده است، که این نشان دهنده فاصله بسیار زیاد بین هزینه و درآمد است.

کرونا هزینه های زندگی کارگران را بیشتر کرد

فرامرز توفیقی، درباره هزینه زندگی کارگران با توجه به هزینه های ماهیانه خانوار شهری و معیشت کارگران می افزاید: پس از کرونا جهش 30 و چند درصدی در استفاده از شوینده های بهداشتی داشتیم که هزینه سبد خانوار را به 6میلیون و 50هزار تومان رساند.
او با اشاره به جهش تمام مولفه های قیمتی موثر در سبد خانوار در سال 99 می گوید: افزایش حمل و نقل؛ پوشاک؛ اجاره بها و قیمت خوراکی و… موجب شد میانگین هزینه سبد معیشت خانوار افزایش چشمگیری داشته باشد.
رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار اظهار می کند: زمانی که نرخ سود بانکی کاهش می یابد؛ سودگران بازار پول را در فضاهای دیگر سرمایه گذاری می کنند, از افزایش قیمت لبنیات گرفته تا مسکن افزایش می یابد وسرمایه گذار وسودگران با هدف سود بلند مدت و میان مدت به بازار می آیند.

کارگران در منجلاب عدم تامین معیشت

آریاک سفر

توفیقی به تسنیم می گوید: کارگران در منجلاب عدم تأمین معیشت گرفتار شده اند، شکاف سبد معیشت و درآمد گسترش, شکاف طبقه غنی و فقیر به شدت افزایش یافته و هزینه زندگی کارگران سرسام‌آور بالا رفته است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز