شایعه ابتلای چهره سرشناس فوتبال ایران به بیماری آلزایمر

شایعه ابتلای چهره سرشناس فوتبال ایران به بیماری آلزایمر-کاماپرس

برخی رسانه‌های الجزایر با انتشار اخباری مبنی بر ابتلای کارلوس کی‌روش سرمربی به بیماری آلزایمر خبر دادند و نوشتند به همین دلیل فدراسیون فوتبال الجزایر همکاری با او را صلاح ندیده است.

به گزارش کاماپرس، پس از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی قطر، شایعات زیادی در مورد آینده کاری او بر سر زبان‌ها افتاد و از جمله گفتند ممکن است این مربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی الجزایر بنشیند.

با این حال به نظر می‌رسد این موضوع منتفی شده و دلیل عجیبی که برای آن مطرح شده این است که کارلوس کی‌‌روش در شروع ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارد.

به نقل از دنیای اقتصاد، رسانه‌های الجزایزی حتی نوشته‌اند دلیل اخراج کی‌روش از تیم ملی قطر هم ابتلا به آلزلمیر بوده که بعید است درست باشد، چون مربی پرتغالی به دلیل نتایج نه چندان مطلوب و نیز ناتوانی در تطبیق یافتن با امکانات قطر کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کارلوس کی‌روش در ایران

کی‌روش در ۲ مقطع سرمربی تیم ملی ایران بود که مقطع نخست ۸ سال و بازه دوم تقریباً ۳ ماه طول کشید. مدت 8 ساله کی‌روش طولانی‌ترین مدت مربیگری یک مربی در ۷۰ سال اخیر تیم ملی است.

به طور کلی کی‌روش در ۱۰۷ بازی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت که رکورددار بیشترین مربیگری در تاریخ تیم ملی است. او با ۶۴ پیروزی بیشترین برد را نیز به همراه تیم ملی کسب کرده  و ۲۷ مساوی و ۱۶ شکست را هم در کارنامه دارد.

کی‌روش ۳ دوره به همراه تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی حضور پیدا کرد، که بعید به نظر می‌رسد مربی دیگری در ایران بتواند آن را تکرار کند. کی‌روش در جام‌جهانی در مجموع ۷ امتیاز کسب کرد ولی نتوانست به مرحله حذفی صعود کند. سنگین‌ترین باخت کی‌روش با تیم ملی ایران مقابل انگلیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۶-۲ بود که سنگین‌ترین باخت ایران در تاریخ جام‌جهانی است.

تیم ملی فوتبال با این سرمربی پرتغالی ۲ بار نیز در جام ملت‌های آسیا حضور یافت که بهترین نتیجه آن حذف در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بود که با باخت ۳ بر صفر برابر ژاپن رقم خورد. این باخت سنگین‌ترین باخت تیم ملی در تاریخ جام ملت‌های آسیا است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز