شاهین سایپا خودرو بهتری است یا دنا پلاس توربو؟

لست سکند

روز گذشته حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین وارد بازار شد، خودرویی که به اعتقاد کارشناسان می تواند رقیب سرسختی برای دناپلاس توربو ایران خودرو باشد.

به گزارش کاماپرس، شاهین سایپا بعد از حاشیه های زیادی که درباره نوع موتور، قیمت و مشکلات گرفتن مجوز از محیط زیست پشت سرگذاشت، سرانجام در روزهای پایانی سال و در زمانی که بازار خودرو در یک رکود بی سابقه به سر می برد،‌ وارد بازار شد.

به اعتقاد فعالان بازار حضور این خودرو می تواند در این روزهای بی رونق به گرمی بازار کمک کند. خودرویی که گفته می شود رقیب سر سخت دناپلاس توربو ایران خودرو است. اما خرید کدام یک از این خودروها به صرفه تر است؟ شاهین سایپا خودرو بهتری است یا دنا پلاس توربو؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مقایسه فنی شاهین و دنا پلاس توربو دنده دستی

راز آسمان پایتخت

هم شاهین و هم دنا گیربکس 5 سرعته دستی دارند. در پیشرانه هر دو خودرو هم فناوری توربوشارژ دیده می‌شود. اما قدرت دنا 150 اسب‌بخار و قدرت شاهین 110 اسب‌بخار است. حجم موتور دنا پلاس از شاهین بیشتر است . شاهین با پیشرانه 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شود و دنا پیشرانه 1.7 لیتری توربو دارد.

در بحث گشتاور هم دنا جلوتر است. گشتاور شاهین به 165 نیوتن‌متر می رسد اما گشتاور دنا 215 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد دنا پلاس حدود 10 ثانیه است،‌اما گفته می شود شتاب صفر تا صد شاهین کمتر از 12 ثانیه نیست.

سرعت نهایی دنا پلاس توربو هم حدود 205 کیلومتر در ساعت و سرعت نهایی شاهین حدود 190 کیلومتر در ساعت است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که موتور شاهین استاندارد یورو ۵ دارد اما دنا به موتور با استاندارد یورو ۴ مجهز است.

مقایسه امکانات ویژه دنا پلاس و شاهین سایپا

از لحاظ ظاهری دنا خودروی طویل‌تری است ولی این شاهین است که عرض و ارتفاع بیشتری دارد. اما در بحث امکانات و آپشن های ویژه رقابت نزدیکی بین دو خودرو وجود دارد. هر دو خودرو کروز کنترل دارند و هر دو از سیستم فرمان هیدرولیکی استفاده می‌کنند با این تفاوت که فرمان دنا روکش چرم دارد. روی فرمان هر دو خودرو دکمه‌های کنترلی استفاده شده است.

در قسمت ترمز هر دو خودرو مجهز به فناوری EBD و ABD هستند ولی ترمز کمکی فقط روی شاهین وجود داردو اما در مقابل برتری دنا را باید در فناوری کمربند ایمنی مالتی‌پلکس پیدا کرد.

کدام خودرو گران تر است؟

خودروی شاهین از طرف شرکت سایپا 267 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. اما دنا پلاس توربو دنده‌ای حدود ۳ میلیون تومان گران تر است. این خودرو حدود 270 میلیون تومان قیمت دارد.

 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شاهین سایپا خودرو بهتری است یا دنا پلاس توربو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز