شاهین اتومات کی و با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

مدیرعامل سایپا از تولید شاهین دنده اتوماتیک از شهریورماه و ورود آن به بازار در نیمه دوم سال 1400 خبر داد.

به گزارش کاماپرس ، این روزها که شاهد ورود خودرو شاهین به بازار هستیم اطلاع از زمان تولید مدل اتوماتیک این خودرو نیز در نوع خود جذاب است. این اتفاق قرار نیست با تاخیر طولانی انجام شود و مدیران سایپا تلاش می کنند ورود شاهین اتومات به بازار با 6 ماه فاصله از ورود شاهین دنده دستی به بازار انجام شود.

خودروی شاهین اکنون به قیمت حدود 270 میلیون تومان در کارخانه و با قرعه کشی به فروش می رسد اما قیمت بازار این خودرو هنوز به دقت قابل گزارش نیست و از 500 میلیون و قیمت های بالاتر در مورد قیمت این خودرو در بازار سخن گفته می شود. برآورد می شود قیمت مدل اتومات شاهین در بازار نیز حدود 100 تا 150 میلیون تومان از قیمت دنده دستی آن بالاتر باشد.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا در تازه ترین  اظهارات خود با اشاره به محصولات جدید این شرکت گفت: طراحی و تولید خودروهای آریا، اطلس، شاهین صددرصد در داخل کشور و توسط مهندسان جوان ایرانی انجام شده است.

سلیمانی اعلام کرد که برنامه ریزی برای تولید ۶ هزار دستگاه‌شاهین و 20 هزار دستگاه خودروی آریا در سال1400صورت گرفته است و از شهریور ماه خودروی شاهین اتوماتیک تولید و در نیمه دوم امسال وارد بازار خواهد شد.

آریاک سفر

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

وی با اشاره به حذف زودتر از موعد خودروی پراید نسبت به زمانی که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده بود گفت: سایپا درسالهای تحریم و کرونا، از خودروی پراید به خودروهای شاهین، آریا و اطلس رسیده است؛ خودروهایی که به جهت تکنولوژی برتری های متعددی دارند و میتوانند رضایت مردم را فراهم کنند.آن هم در حالی که شرکای خارجی، بدعهدی کردند و از ایران رفتند.

خروج شرکای خارجی از ایران باعث شد مجموعه سایپا با معوقات زیادی روبه رو شود که با تلاش های صورت گرفته معوقات به حداقل رسیده است. برای اولین بار در کشور، استاندارد خودروی شاهین از صفر تا نهایی شدن آن توسط مهندسان داخلی انجام شد؛این امر اتفاق بسیار مهم و بزرگی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز