شاسی بلند دیگنیتی بخریم یا فیدلیتی؟ + قیمت اسفند

تور لحظه آخری-کاماپرس

دیگنیتی در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ ix5 است که به عنوان یک خودروی کراس‌‌اوور کوپه سایز متوسط به بازار عرضه می‌شود. فیدلیتی هم همان خودروی جتور X70 چینی است که اکنون تحت برند جدید بهمن موتور در بازار خرید و فروش می‌شود.

کاماپرس در این گزارش دو خودرو دیگنیتی و فیدلیتی را از نظر فنی، ظاهری، امکانات و قیمت با هم مقایسه می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

دگنیتی و فیدلیتی موتور تقریبا مشابهی دارند که هر دو دارای پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری است.

موتور دیگنیتی می‌تواند خروجی قدرت 148 اسب بخاری در محدوده 5600 دور بر دقیقه و خروجی گشتاور 220 نیوتن متری در محدوده 1800 دور بر دقیقه تولید کند.

خروجی قدرت موتور فیدلیتی نیز در محدوده 5500 دور بر دقیقه به حداکثر 156 اسب بخار و حداکثر خروجی گشتاور آن هم در محدوده 1750 دور بر دقیقه به حداکثر 230 نیوتن متر است.

راز آسمان پایتخت

جعبه دنده اتوماتیک CVT  نصب شده بر روی خودرو دیگنیتی و همینطور جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده در فیدلیتی باعث شده مصرف سوخت در هر دو خودرو بهینه باشد. هر دو خودرو میزان سوخت مصرفی تقریبا یکسانی دارند که به ازای هر 100 کیلومتر 7/5 لیتر است.

بیشتر بخوانید:

تفاوت ظاهری دیگنیتی و فیدلیتی

خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیب‌دار توسعه یافته و قصد دارد، مشتریان بالقوه جوان را هدف قرار دهد. افرادی که به غیر از امکانات رفاهی به دنبال خودرویی متفاوت با خودروهای معمول بازار هستند، احتمالا دیگنیتی را می‌پسندند.

در حالی که خودروی فیدلیتی با ظاهر بیرونی خانواده دوست و لوکس سعی می‌کند چهره‌ای جدی، بدون اغراق و خانوادگی داشته باشد.

در قسمت‌های مختلف دیگنیتی خطوط نرم و منحنی شکل دیده می‌شود که همراه با چراغ‌های پیوسته عقب سعی دارد متمایز بودن خود را در مقابل رقبا نشان دهد؛ اما در فیدلیتی چهره‌ای جدی با خطوط شکسته و تیز مشاهده می‌شود.

بررسی آپشن های دیگنیتی و فیدلیتی

از امکانات ویژه دیگنیتی که در فیدلیتی مشاهده نمی‌شود می‌توان به صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل و در آخر به درب باک الکتریکی اشاره کرد.

از امکانات خودروی فیدلیتی هم می‌توان به صندلی برقی همراه با گرمکن برای راننده و سرنشین جلو و همچنین پنجره‌های مجهز به سیستم تشخیص مانع اشاره کرد.

فیدلیتی گران تر است یا دیگنیتی؟

در حال حاضر قیمت فیدلیتی 5 نفره صفر  مدل 1402 حدودا 1 میلیارد و 700 میلیون تومان است. فیدلیتی 7 نفره صفر 1402 نیز  تقریبا 1 میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

دیگنیتی پرایم صفر مدل 1402 نیز با قیمت حدودا 1 میلیارد و 550 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچین مدل دیگر دیگنیتی یعنی دیگنیتی پرستیژ تقریبا 1 میلیارد و 950 میلیوت تومان قیمت خورده است.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بهمنمبین خودرومدیران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “شاسی بلند دیگنیتی بخریم یا فیدلیتی؟ + قیمت اسفند

  1. علیرضا گفته:

    بنظرم فیدلیتی چون موتورش با محصولات مدیران خودرو مشابهت دارد وازنظر قطعات بیشتر در دسترس است ارزش خرید بیشتری دارد

  2. عباس محمدی گفته:

    سلام چرا میگن فیدلیتی بعداز 50000کیلومتر افت قدرت موتور داره آیا درسته یا اینکه بازیه یه سری از دلال ها هست؟

  3. مهیارسعادت گفته:

    تیگو7و ایکس55پرو که کمی ارزانتراست بدلیل خدمات پس از فروش بسیار گسترده تر انتخاب بهتری هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز