شادترین کشورهای جهان را بشناسید

تور لحظه آخری-کاماپرس

دست یافتن به احساس شادی و آسایش یکی از مهم‌ترین هدف‌های بشر است. بسیاری از کشورها، به ویژه در سال‌های پس از همه‌گیری کرونا، برنامه‌های زیادی برای افزایش امید به زندگی و سطح رضایت مردم اجرا کرده‌اند، اما برخی از کشورها همچون سال‌های گذشته نسبت به بقیه صدرنشین بوده‌اند. کاماپرس در این مطلب به معرفی شادترین کشورهای دنیا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. فنلاند

کشور فنلاند اغلب به عنوان «سرزمین هزار دریاچه» شناخته شده و سال‌هاست در صدر جدول خوشحال‌ترین کشور دنیا قرار دارد. از دلایل مهم شادی مردم فنلاند می‌توان به سیستم آموزشی خلاق، سیستم رفاهی کارآمد، شبکه امنیتی بالا و برابری جنسیتی آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. دانمارک

با وجود سیستم رفاهی سخاوتمندانه دولت، دسترسی رایگان و برابر به مراقبت‌های پزشکی، آموزش و حتی حمایت اجتماعی عالی، دانمارک نیز سال‌هاست در کنار فنلاند به‌عنوان یکی از صدرنشینان این جدول به چشم می‌خورد. شبکه اجتماعی قوی و درک عمیق دانمارکی‌ها از یکدیگر از دیگر دلایل احساس خوشبختی بی‌نهایت آن‌هاست.

۳. سوئیس

سوئیس کشوری ثروتمند و دارای استاندارد بالای زندگی و طبیعت خیره‌کننده است. همچنین اقتصاد قوی آن یک رفاه عمومی و امنیت مالی را به مردم ارائه می‌دهد، به دنبال آن تعهد دولت به دموکراسی مستقیم، سیستم‌ آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی سطح بالا، حمل‌ونقل عمومی قدرتمند و سبک زندگی سالم برای مردم یک زندگی باثبات فراهم کرده است.

۴. ایسلند

جمعیت اندک و منسجم این کشور باعث بالا رفتن درصد شادی اجتماعی شده و فرصت‌های برابری را برای زنان و مردان فراهم کرده است. همچنین منابع انرژی تجدید‌پذیر برق مقرون به صرفه و پایداری را فراهم کرده و یک سبک زندگی پاک‌تر و سبزتر را تبلیغ می‌کند.

۵. هلند

مردم هلند اغلب به داشتن مردمی آزاد اندیش، مستقل و صبور معروف است که بدون شک به کمک احساس رفاه و رضایت می‌آید. آن‌ها همچنین به لطف تعادل میان کار و زندگی، دوچرخه‌سواری، انرژی‌های تجدیدپذیر و سبک زندگی پایدار و اجتماعی به‌عنوان یکی از شادترین ملت‌های جهان شناخته می‌شوند.

۶. نروژ

ثروت نفتی نروژ در برنامه‌های رفاه اجتماعی و زیرساخت‌ها تأثیر چشمگیری داشته و دولت نیز با ارائه خدمات درمانی رایگان، آموزش، مرخصی به والدین و حفاظت از طبیعت خیره‌کننده‌ کشور به افزایش رضایت شهروندان کمک می‌کند.

۷. سوئد

سوئد به دلیل سیاست‌های مترقی، برابری جنسیتی، عدالت اجتماعی و خدمات آموزشی و درمانی رایگان خود شناخته شده و همیشه رضایت شهروندان را در الویت قرار می‌دهد. همچنین تعهد جامعه به حفاظت از محیط زیست، احساس مسئولیت را در هر شهروند سوئدی القا می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز