شاخ‌های اینستاگرام هم باید مالیات بدهند

بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس، شاخ های اینستاگرام و اینفلوئنسرهایی که بیشتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در فضای مجازی دارند، باید مالیات بدهند.

به گزارش کاماپرس، شاخ های اینستاگرام یا همان چهره های معروف فضای مجازی که به اینفلوئنسر معروف هستند از این به بعد باید برای در آمدی که دارند مالیات بدهند. خیلی از این شاخ های اینستاگرام بین ۱ تا ۳ میلیون دنبال کننده دارند.

حوزه فعالیت این شاخ های اینستاگرام هم متفاوت است. از تست غذا و ستاره دادن به رستوران ها گرفته تا تبلیغ محصولات مختلف و آموزش پولدار شدن در یک هفته و تبلیغات برای سایتهای شرط بندی. البته تعداد بیوتی بلاگرهایی که بالای ۲ میلیون دنبال کننده دارند و کودکان زیبایی که به کودکان کار اینستاگرام مشهور هستند هم روز به روز بیشتر می شود.

گفته می شود شاخها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای هر پست تبلیغاتی نسبت به تعداد دنبال کننده، از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان دریافت می کنند، در آمدی غیررسمی که حالا باید بابت آن مالیات بدهند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه تصویب کردند از این به بعد درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. بر همین اساس سازمان امور مالیاتی باید دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند، دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه ای رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند.

محمد حسین بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده این بند به ایسنا می گوید: برخی از کسب و کارها در فضای مجازی شکل خاصی پیدا کرده و تعداد کاربران برخی از آنها نجومی شده است. اینفلوئنسرهایی هستند که تبلیغات گرفته و درآمدهای غیرمتعارفی از تبلیغات بدست می آورند.

به گفته بحرینی این قانون فقط شامل صفحات و کانال هایی با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر می شود و به بقیه کسب و کارهای که دنبال کننده آنها زیر ۵۰۰ هزار نفر است، مالیات تعلق نمی گیرد.

 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز