اینستاگرام با صفحه‌های میناوند و انصاریان چه کرد؟

صفحه‌های مهرداد میناوند و علی انصاریان در اینستاگرام به ترتیب 1.5 میلیون و 1.6 میلیون دنبال‌کننده دارند. سابقه حضور در تیم ملی و تیم پرسپولیس و سایر تیم‌های باشگاهی و همچنین حضور مداوم این دو در فضای رسانه‌ای مخاطبان زیادی برای صفحه‌های اینستاگرام‌شان ایجاد کرده بود.
به گزارش کاماپرس، با درگذشت تلخ و شوکه‌کنندۀ این دو چهره پرطرفدار سرنوشت صفحه‌های اینستاگرام‌شان مورد توجه فعالان فضای مجازی و طرفداران‌شان قرار گرفت.

 

خودنمایی تشکر

اولین حساسیت را امیر تشکر ایجاد کرد. او که برادر بهنام تشکر، هنرپیشه طنز سینما و تلویزیون است در چند سال گذشته با نزدیک شدن به هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها مسئولیت صفحه‌های اینستاگرام تعدادی از آنها را در اختیار گرفت و خودش را با عنوان مسئول پشتیبانی و امنیت معرفی می‌کند. نسرین مقانلو، سالار عقیلی و محسن بنگر از جمله کسانی هستند که به وعده‌ها و ادعاهای امیر تشکر دل خوش کردند و صفحه خود را به او سپردند.

امیر تشکر در اقدامی ناشیانه و به دور از اخلاق، در حالیکه مهرداد میناوند با مرگ دست و پنجره نرم می‌کرد، یک ویدئو از خودش در صفحه اینستاگرام میناوند منتشر کرد. او در این ویدئوی 77 ثانیه‌ای، خودش را ادمین صفحه میناوند معرفی کرد و از حال وخیم او گفت و از کاربران و هنرمندانی که پیام فرستادند تشکر کرد. او حتی با آی.دی میناوند به برخی کامنت‌ها هم پاسخ داد.

آریاک سفر

برخی فعالان فضای مجازی تشکر را متهم کردند که از حساسیت کاربران نسبت به حال میناوند و ترافیکی که روی صفحه او بوده برای تبلیغ خودش سواستفاده کرده است. آنها عقیده دارند تشکر با پیش‌بینی اینکه کاربران زیادی به صفحه میناوند مراجعه می‌کنند، بدون اینکه از صاحب صفحه اجازه داشته باشد، یک ویدئوی شخصی از خودش منتشر کرده است. تبلیغ شخصی امیر تشکر در صفحه میناوند در حالی حدود 3 میلیون بار دیده شده که این صفحه 1.5 میلیون کاربر دارد.

 

میلاد نوری، تشکر را ضربه فنی کرد

میلاد نوری، برنامه‌نویس و فعال فضای مجازی در واکنش به ویدئوی امیر تشکر در صفحه اینستاگرام خود متنی را منتشر کرد و به هنرمندان، فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌ها یک تلنگر جدی زد. او به بهانه سواستفاده امیر تشکر به صاحبان صفحه‌های اینستاگرام توصیه کرد تحت هیچ شرایطی صفحه شخصی خود را به فرد دیگری نسپرند.

نوری با انتشار اسکرین‌شات صفحه مهرداد میناوند و تیتر «کاش از میناوند عبرت بگیریم…» نوشت: ‏کاش همه بازیگرها و فوتبالیست‌ها و هنرمندان و سلبریتی‌ها و‌‌ همه مردم از میناوند عبرت بگیریم و تامین امنیت (همون فعال‌سازی ورود دومرحله‌ای) صفحه‌مون رو تحت هیچ شرایطی نسپریم به کسی. چون وقتی مهرداد میناوند رفت توی کما و بعید بود دیگه برگرده، طرف اومد تو صفحه میناوند، با توجه به اینکه در اون شرایط و اتفاقات احتمالی بعدش، پیش‌بینی می‌شد بازدید صفحه میناوند خیلی افزایش پیدا کنه، توی صفحه میناوند یک ویدیو از خودش گذاشت که از سه میلیون بازدید و صدهزار کامنت این پست بی‌بهره نباشه.

 

«تیک سوم» پای پیام‌های خصوصی میناوند

میلاد نوری در ادامه متن خود نوشت: ‌طنز ماجرا اینجاست امنیت/اختیار صفحه‌تون رو می‌سپارید به یک شخص دیگه، که در هر شرایطی که دلش بخواد، بتونه وارد اکانت شما بشه و…‌ . قطعا رفقا و دوستان صمیمی میناوند قبلا که بهش پیام دادن، فکر نمی‌کردن پیام‌هایی که جز حریم خصوصی‌شون بوده، بعد از نبودن مهرداد، قراره تیک سوم بخوره و یکی دیگه هم بخونه. سپردن امنیت صفحه به یک شخص دیگه یعنی سپردن اختیار و کنترل کامل صفحه به یک شخص دیگه و این خودش بزرگ‌ترین و اشتباه‌ترین قدم برای از بین رفتن امنیت صفحه‌س. ‌اگر نگران امنیت صفحه‌تون هستید، کافیه ورود دو مرحله‌ای اکانت‌تون رو فعال کنید (اگر بلد نیستید توی گوگل سرچ کنید) و یک رمز پیچیده برای اکانت‌تون بذارید و روی ایمیلی که روی اکانت ست می‌کنید هم ورود دو مرحله‌ای فعال کنید. همین. در ضمن فراموش نکنید تامین امنیت صفحه فقط توی ایران اتفاق میفته.

 

قطع دسترسی «آقای امنیت»

میلاد نوری چند ساعت بعد، پست دیگری را منتشر کرد و خبر داد که مستندات درگذشت مهرداد میناوند را برای اینستاگرام ارسال کرده و این اپلیکیشن همه دسترسی‌ها به بخش مدیریتی این صفحه را محدود کرده است. او با انتشار یک اسکرین‌شات از صفحه میناوند نشان داد که این صفحه در حالت Remembering قرار گرفته و دیگر کسی نمی‌تواند در آن محتوای جدید منتشر کند. نوری اضافه کرد: شاید کسی که فوت کرده حتی راضی نباشه خونواده‌ش توی اکانتش لاگین کنن.

این فعال فضای مجازی در انتها بدون اینکه نامی از امیر تشکر بیاورد با کنایه نوشت: حالا مدعی امنیت اینستاگرام بره به پسرخاله‌ش تو اینستاگرام بگه بهش دسترسی صفحه رو بدن.

 

صفحه انصاریان هم محدود شد

صفحه علی انصاریان نیز پس از قطعی شدن خبر درگذشتش توسط اینستاگرام در حالت Remembering قرار گرفت. آخرین پست او که مربوط به تیزر تبلیغاتی فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا است، بیش از 3.5 میلیون بازدید گرفته است.

 

سکوت «آقای امنیت»

امیر تشکر که به همراه سینا فرحی با تولید برنامه هشتگ‌مدیا از بی‌اطلاعی صاحبان کسب و کارها استفاده کردند و میلیاردها تومان به جیب زدند، تاکنون هیچ واکنشی به پست‌های میلاد نوری نشان نداده است. این در حالی است که تشکر چندی پیش در جدال با محسن افشانی غوغایی به پا کرد. او که توسط افشانی متهم شده بود کاربر دروغین خریداری می‌کند، با مخاطب قرار دادن افشانی سعی کرد از خودش و برنامه هشتگ‌مدیا اعاده حیثیت کند.

 

 

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “اینستاگرام با صفحه‌های میناوند و انصاریان چه کرد؟

  1. Abbas گفته:

    هر آدمی خودش می تواند صفحه اش را مدیریت کند بدون نیاز به اشخاصی که امنیت پیج را به عهده‌ می گیرند

  2. سلطانی گفته:

    واقعا نقض حریم خصوصی فقط توی ایران اتفاق میوفته. هرجای دیگه بود از این آقای امنیت شکایت می کردن. البته شاید اینجا هم بشه

  3. احسان گفته:

    در این که مرگ این دو عزیز بسیار دردناک بود و خیلی حیف شدن این دو نفر شکی نیست اما مثل این دو نفر زیاد هستند که در روز بخاطر کرونا دارند جونشون از دست میدن تازه نصف رسیدگی که به این دونفر شد را هم نداشتن
    خدا همشون و بیامرزه

  4. سحر گفته:

    خیلی متاسف شدم از فوتشون
    مخصوصا آقای انصاریان
    ولی یادمون باشه توی روز خیلیا دارند میمیرند

  5. بینام گفته:

    خبر سازی و جنجال سازی به نام این دو جوان مرحوم را تموم‌کنید. بذارید روحشون در‌ آرامش باشه . ننگ بر اینستاگرام بازی و خبرسازی و کاسبی از همه چی و همه کس حتی مُرده ها

  6. کارن گفته:

    حرکت مثبتی بود از طرف اینستاگرام. تا از سواستفاده احتمالی جلوگیری بشه. ممنون بخاطر اطلاعات خوبی که منتشر کردین

  7. Mohadese گفته:

    ماندگار شدن این دو صفحه از علی انصاریان و میناوند واقعا کار خیلی قشنگ و به جایی بود، اینستاگرام قشنگ ترین و درست ترین کاری رو که میتونست انجام بده رو داد :((

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز