شاخص بورس 2 میلیونی شد

شاخص کل بورس تهران، بعد از دو هفته افت و خیز سرانجام صبح امروز (12 مرداد ماه) از ۲ میلیون واحد عبور کرد.

به گزارش کاماپرس، با آزادسازی فروش سهام عدالت در اردیبهشت ماه، برخی کارشناسان بازار سرمایه پیش بینی کردند که این سهام می‌تواند زمینه ساز ورود شاخص بورس به کانال دو میلیون واحدی باشد و حالا با گذشت 3 ماه از آزادسازی سهام عدالت، شاهد عبور شاخص بورس از مرز 2 میلیون واحد هستیم.
البته عامل موثر دیگر بر رشد چشمگیر شاخص بورس، روند صعودی نرخ دلار است، قیمت دلار از ابتدای سالجاری تاکنون رو به رشد بوده و همین موضوع بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته و در سه چهار ماه اخیر به سیر صعودی شاخص ها در بورس کمک کرده است.
آزادسازی سهام عدالت و تداوم روند رو به رشد نرخ دلار در ماه های اخیر در نهایت موجب شد که شاخص بورس تهران طی معاملات امروز با رشد 40 هزار و 737 واحدی برای نخستین بار در تاریخ معاملات این بورس از 2 میلیون واحد عبور کرد و در لحظه مخابره خبر شاخص بورس تهران به 2 میلیون و 2 هزار و 359 واحد رسید.
گذر شاخص بورس از مرز 2 میلیون واحد در حالی است که تا به این لحظه بیش از یک میلیارد و524 میلیون سهم و حق تقدم هم به‌ارزشی حدود 2 هزار و 935 میلیارد تومان در410 هزار نوبت توسط معامله‌گران دست به دست شده است.

شرکت های موثر بر رشد شاخص بورس

آریاک سفر

به گزارش تسنیم، بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس هم تا به این لحظه توسط شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران رقم خورده است.
در بازارهای فرابورس هم تاکنون با ثبت دادوستد 854 میلیون ورقه به‌ارزش بیش از 2014میلیاردتومان در 224 هزار نوبت، شاخص فرابورس رشد 368 واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع 20 هزار و 650واحد قرار گرفته است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز