عرضه اولیه سهام یک برند صاحبنام صندلی اداری و مبلمان در بورس

مدیرعامل نیلپر می گوید فعالیت ها برای عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس از سال گذشته آغاز شده و این اقدامات تا پایان سالجاری به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش کاماپرس، بازار درحال گسترش رايانه، توانايي های فني از جمله قالب سازی و شم اقتصادی، بنيانگذار نيلپر را بر آن داشت تا به سمت توليد اين نوع صندلي گام بردارد.

فعاليت توليدي نيلپر با ساخت و مونتاژ قطعات صندلي در زيرزمين يك نمايشگاه با مساحت حدود 120 متر مربع، در خيابان فلسطين شکل گرفت. اين فرآيند، يعني از زماني كه صندلي نمونه خريداري شد تا آغاز توليد 2 سال (1371-1373) به طول انجاميد. در سال 1373 شركت نيلپر به صورت رسمي به ثبت رسيد.

و در حال حاضر این شرکت به سطحی از موفقیت رسیده که قصد ورود به بازار بورس و عرضه اولیه سهام خود را دارد .

نگاهی به تاریخچه‌ تاسیس شرکت نیلپر

آریاک سفر

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، رضا جوشقانی، مدیرعامل هلدینگ نیلپر درباره ایده شکل‌گیری این شرکت عنوان کرد: سال ۱۳۷۱ بود که به فکر راه‌اندازی یک صنعت افتادم، با ایده گرفتن از صندلی‌های خارجی موجود در بازار به طراحی صندلی رسیدم؛ در آن زمان تصمیم به طراحی صندلی برای استفاده در دندانپزشکی گرفته و شروع به قالبسازی آن کردم و بعد از دو سال ایده ابتدایی، صندلی قالبسازی و ساخته شد.

جوشقانی در ادامه توضیح داد: پس از ساخت نخستین صندلی، در سال ۱۳۷۳ با ایده طراحی و تولید صندلی اداری، شرکت نیلپر به ثبت رسید. البته از آنجا که صندلی دندانپزشکی به صورت تک محصول و خاص بود، چندان مناسب بازار نبود. فروشندگان و مصرف‌کنندگان بازار بازخوردهایی درباره عملکرد قسمت‌های مختلف صندلی به ما می‌دادند، بازخوردهای بازار را می‌گرفتیم و به تدریج شکل آن را تغییر می‌دادیم. پس از مدتی به طراحی و تولید صندلی‌های اداری رسیدیم تا اینکه مجموعه‌ای از خانواده صندلی اداری را در مجموعه تکمیل کردیم. پس از خانواده صندلی اداری به سمت تولید مبل اداری پیش رفتیم. پس از آن نیز  حدود ۷ تا ۸ سال پیش به مبل خانگی رسیدیم.

 تولیدات جدید نیلپر 

وی در ادامه یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نیلپر، ایجاد و توسعه فرهنگ کاری و کار تیمی ‌مناسب در کنار نگرش و تفکر استراتژیک و سیستمی ‌آن است. در نیلپر منابع انسانی متخصص و توانمند با بهره‌گیری از ابزارهای مناسب و با نگرش و تفکر استراتژیک و سیستمی ‌نهادینه شده با سرعت صنایع مختلف را در نیلپر طراحی و تولید می‌کنند. به عبارت دیگر ما در این سیستم یاد گرفته‌ایم که چگونه یک صنعت را راه‌اندازی کنیم. به همین دلیل هم‌اکنون وارد صنعت ریلی و مبلمان قطاری نیز شده‌ایم. همچنین قصد داریم وارد صنعت چمدان‌سازی نیز بشویم و تولید چمدان‌های جدید و ساک و کیف ورزشی را آغاز کنیم. صنعت دیگری که قصد داریم به آن ورود پیدا کنیم، صنعت کامپاند مواد پلیمری است، البته این صنعت جزو صنایع پتروشیمی ‌نیست، از پتروشیمی ‌مواد اولیه گرفته و با سایر مواد و افزودنی‌ها ترکیب می‌کنیم و در نهایت مواد جدید تولید می‌کنیم.

 نیلپر در مسیر صادرات

وی ادامه داد: نیلپر چندین سال است که به کردستان عراق صادرات داشته و در این منطقه 4 نماینده دارد، ولی طی چند وقت اخیر به دلیل کرونا صادرات متوقف شده است، اما همچنان نماینده‌های ما آنجا حضور دارند. در ترکیه نیز آخرین بار در نمایشگاه بین‌المللی این کشور  شرکت کردیم.   جوشقانی توضیح داد: برای تداوم صادرات دو موضوع بسیار مهم است، یکی بحث بررسی و تحلیل صحیح از بازار هدف و موضوع دوم توسعه زیرساخت‌های موردنیاز آن صنعت است.

عرضه اولیه سهام نیلپر

مدیرعامل نیلپر در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای حضور در بازار سرمایه دارید، گفت: ما حدود یک سال گذشته برای ورود به بازار سرمایه اقدام کرده‌ایم، هم‌اکنون در حال انجام مراحل قانونی هستیم و پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال وارد بورس و بازار سرمایه شویم.

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : نیلپر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز