عرضه اولیه یک شرکت پتروشیمی کوچک مقیاس در فرابورس

12 درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه در حالی سه شنبه 14 مرداد 99 در فرابورس عرضه اولیه می شود که فعالان بازار تشنه سهام بزرگ هستند اما مسئولان بورس این عرضه کوچک مقیاس را روانه بازار کرده اند.

به گزارش کاماپرس، بعد از دو عرضه اولیه سهام در گروه های نیروگاهی و مواد غذایی طی هفته قبل ، این هفته پراغ عرضه های اولیه با عرضه سهام یک شرکت پتروشیمی در فرابورس روشن خواهد شد.

نکه قابل تامل این که بازار در هفته قبل و این هفته روند پرنوسانی داشته و با اینکه شاخص کل امروز مرز 2 میلیون واحدی را شکسته باز هم یک عرضه اولیه کوچک مقیاس همچون عرضه سهام پتروشیمی ارومیه نمی تواند چندان پاسخگوی اشتیاق سهامداران و فعالان بازار سرمایه باشد.

بر اساس اطلاعیه فرابورس ، 12 درصد از سهام پتروشیمی ارومیه با نماد “شاروم” معادل 84 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 40 سهم با دامنه قیمت 620 تا 630 تومانی هر سهم به عموم واگذار خواهد شد .

زمان سفارش گیری سهام پتروشیمی ارومیه نیز مثل برخی عرضه اولیه های هفته های اخیر یک روز پیش از تخصیص سهام است و این عرضه روز سه شنبه 14 مرداد از ساعت 13 تا 17 انجام می شود.

راز آسمان پایتخت

نقدینگی 10 تا 13 هزار تومانی برای یک مینی‌عرضه‌اولیه!

مبلغ نقدینگی لازم برای خرید این سهام با توجه به پیش بینی شرکت حدود 4 تا 5/5 میلیون کد در عرضه، 10 تا 13 هزار تومان برآورد شده که به نوعی رکورددار کوچک مقیاس بودن عرضه های اولیه بورسی است و می توان به آن لقب مینی عرضه اولیه داد!

ضمنا سه درصد دیگر از سهام این شرکت نیز – معادل 21 میلیون سهم – روز یکشنبه 19 مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می گیرد.

مدیر عرضه شاروم، شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات و متعهدین خرید؛ سرمایه گذاری مدبران اقتصاد و مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان هر کدام به میزان 33.33 و 16.67 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.

مطالب مهم بورسی را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز