شاخص بورس از یک میلیون و 500 هزار عقب نشینی نمی کند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که شاخص بورس هفته گذشته را با نزدیک شدن به کف یک میلیون و 600 هزار واحدی به پایان رساند ، سرمایه گذاران بورسی در پی آن هستند که بدانند رفتار شاخص در هفته پیش رو چگونه خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز معاملات تعیین کننده ای خواهد داشت و به نظر می رسد اگر در معاملات امروز روند بازار مثبت باشد می توان به بازگشت این بازار امید بست. البته شمار کارشناسانی که معتقدند بورس این هفته نیز روند مثبتی ندارد کم نیست و این افراد بر این باورند که شاخص هنوز به کف واقعی خود نرسیده است.

بورس نیازمند طرح گشایش اقتصادی است

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبر آنلاین وضعیت پیش روی بازار سرمایه را این گونه تشریح کرده است: از نظر من در بورس ریزش اتفاق افتاده و نه اصلاح بنابراین باید با پذیرش این موضوع تصمیم دقیق اتخاذ کرد. با توجه به حجیم شدن بازار سهام به لحاظ میزان نقدینگی، این وضعیت تا جایی ادامه دارد که یا یک طرح یا گشایش واقعی اقتصادی اتفاق بیفتد ، در عین حال ورود  زیرمجموعه‌های بنگاه‌های حکومتی به بازار سرمایه نیز در این روند موثر است. اگر این بنگاه‌های دولتی وارد بورس شوند، به واسطه گستردگی خدمات و تولیداتی که دارند، قطعا اثر خیلی خوبی بر بازار سهام میگذارند.

سیگنال سفر وزیرخارجه سوئیس به بورس

راز آسمان پایتخت

وی پیش بینی کرد:در غیر اینصورت بازار در وضعیت کج‌دار و مریزحرکت می کند. البته در روزهای آتی ، به دلیل سفر وزیر امور خارجه سوییس به ایران و  احتمال اینکه وی حامل پیام‌های جداگانه ای از اتحادیه اروپا برای مقامات ایرانی باشد، احتمالا بازار سهام به یک آرامش نسبی می‌رسد.

کف مقاومتی بورس کجاست؟

این کارشناس ادامه داد:  در اقتصاد متورم ما دلار شاخص پیشرو است. این بدان معناست که سرمایه سریع تبدیل به دلار می‌شود و به همین دلیل که دلار شاخص مهم اقتصادی است .بررسی‌ها نشان می‌دهد به محض اینکه بازار ارز و طلا و سکه به آرامش نسبی می‌رسد پول در بازارهای مختلف از جمله بازار سهام گردش می‌کند پس معتقدم تا زمانی که این آرامش در بازار ارز رخ ندهد وضعیت تغییر نکند.

وی در پاسخ به این سئوال که از پس بیش از دو هفته ریزش و پیشروی اندک وضعیت بازار سهام در روز شنبه را چگونه پیش بینی می‌کنید؟گفت: من برای شنبه همین داستان کج دار و مریز را میبینم. وی کف مقاومتی بازار سرمایه را یک میلیون و پانصد هزار واحد دانست و گفت به نظرم محدوده نوسان و عقب‌نشینی اینجاست و بازار از این محدوده مقاومتی عقب‌تر نمی‌رود.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شاخص بورس از یک میلیون و 500 هزار عقب نشینی نمی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز