سیب زمینی مهمان جدید قافله گرانی !

تور لحظه آخری-کاماپرس

سیب زمینی هم گران شد تا از قافله گرانی های دو سه هفته اخیر جا نماند.
به گزارش کاماپرس، بعد از گران شدن گوجه و خیار و حالا نوبت سیب زمینی است. سیب زمینی که به دلیل گران شدن گوشت قرمز و مرغ و بوقلمون جایگزین آنها شده بود، حالا سرو کله اش در قافله گرانی ها پیدا شده است. گفته می شود این افزایش قیمت مقطعی است باید دید بعد از حل مشکلاتی که گفته می شود این قیمتهای مقطعی، قطعی می شود یا دوباره کاهش پیدا می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

محمد علی مصطفی لو مدیر عامل اتحادیه تعاونی باغداران علت گرانی قیمت سیب زمینی را باران‌های موسمی و اختلال در حمل‌ونقل عنوان می کند.
او با اشاره به دلایل نوسان قیمت میوه و صیفی در بازار می گوید:« در هر شرایطی کشاورزان و باغداران اقدام به تولید می‌کنند، اما نوسان قیمت به نهاده‌های کشاورزی باز می‌گردد. با حذف یارانه نهاده‌های کشاورزی، تولیدکنندگان هر کیسه کود را با نرخ ۵۰۰ هزار تومان معادل ۵ برابر قیمت سال گذشته خریداری می‌کنند که این امر در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد. با توجه به افزایش کود فسفات، بذر، کود، سبد، حمل‌ونقل و غیره قیمت میوه و صیفی دچار نوساناتی شده است و این طور نبوده که قیمت محصولات خودسرانه افزایش یابد. »

گرانی سیب زمینی موقتی است

راز آسمان پایتخت

مصطفی لو افزایش قیمت سیب زمینی را موقتی می داند و به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« در حال حاضر تامین، تدارک و برداشت سیب زمینی در استان‌های مختلف در حال انجام است و فقط۲ روز، به علت باران‌های موسمی و اختلال در حمل‌ونقل قیمت این محصول قدری بالا رفت که متاسفانه به دنبال آن برخی افراد شایعه گرانی را مطرح کردند که وزارت جهاد هم در این خصوص اطلاع رسانی کرده است‌.»
مدیر عامل اتحادیه تعاونی باغداران درباره گران شدن گوجه فرنگی هم می گوید:« با توجه به کاهش تولید گوجه در فصل پاییز و کمیاب شدن آن، قیمت دچار التهاباتی شده است که با عرضه محصول از مناطق گرمسیری قیمت‌ها شکسته می‌شود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز