گرانی گوجه فرنگی مقطعی است

یک مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار کرد گرانی کنونی در دو محصول گوجه فرنگی و پیاز مقطعی است و طی هفته های آتی این محصولات ارزان می شوند.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار با توجه به کشت وسیع گلخانه ای این محصول توجیه چندانی ندارد اما مسئولان کماکان علت این گرانی را تغییر فصل و کاهش تولید در برخی نقاط کشور و البته سرمازدگی محصولات در برخی مناطق دیگر می دانند. در مورد پیاز معمای گرانی پیچیده تر است چرا که این محصول به وفور تولید شده و با کاهش تولید یا افزایش خاصی در تقاضا نیز مواجه نیست.

برخی فعالان بازار میوه و صیفی جات علت اصلی گرانی گوجه فرنگی و پیاز را صادرات بی رویه می دانند.

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان اسدلله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران  درباره دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی و پیاز در بازار گفته است: همه ساله با تغییر فصل و پایان محصول در اطراف تهران، قیمت گوجه فرنگی و پیاز به طور مقطعی دچار نوسان می‌شود که طی هفته‌های آتی با عرضه محصول از جنوب کشور، التهابات قیمت فروکش می‌کند.

آریاک سفر

وی همچنین زیربار گران فروشی میوه در برخی میوه فروشی ها نرفته و درباره گرانی میوه گفته است: گرانی قیمت میوه در مغازه‌ها به مبدا باز می‌گردد، چرا که مغازه دار بر مبنای فاکتور سود قانونی خود را لحاظ می‌کند که این موضوع هیچ ارتباطی به گران فروشی ندارد.

این مقام مسئول صنفی نرخ هر کیلو انار را ۵ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انار شیراز ۸ تا ۱۲ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، انگور شاهانی ۸ تا ۱۲ هزار تومان،

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز