گرانی گوجه فرنگی و پیاز تا کی ادامه دارد؟

لست سکند

با اینکه تغییر فصل را عامل گرانی گوجه فرنگی و پیاز معرفی می کنند، اما این گرانی ها تا کی ادامه دارد؟

به گزارش کاماپرس، قیمت گوجه فرنگی باز هم گران شده است به طوری که در برخی مناطق شهر هر کیلو گوجه فرنگی به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد. اما این افزایش قیمت برای گوجه و پیاز دو محصول پر مصرف خانواده های ایرانی چه دلایلی داشته است؟
اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی و پیاز در بازار گفت: «تغییر فصل و کاهش تولید این محصولات از جمله دلایل این امر است. تولید در مناطق اطراف تهران از جمله ورامین، کرج و شهریار به دلیل کاهش دما کم شده و در نتیجه قیمت‌ها بالا رفته است.»
او معتقد است تا ۴۰ روز آینده با ورود محصولات جنوب به بازار، قیمت‌ها متعادل می شود.
کارگر درباره اینکه آیا با توجه به تعطیلات پیش رو آیا افزایش قیمت بیشتر برای این محصولات پیش بینی می شود به مهر گفت:«نه پیش بینی نمی‌کنیم که قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد. هم اکنون میانگین قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم پیاز قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز شیری نیز ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز زرد ۳.۵ تا ۵.۵ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زمینی نیز ۱۷۰۰ تا ۳,۵۰۰ تومان است. فروشندگان در مراکز خرده فروشی مجاز هستند تا ۳۵ درصد سود به نرخ فاکتوری که دارند اضافه و محصول را عرضه کنند بنابراین باید حتماً فاکتور داشته باشند و بدون فاکتور نمی‌توانند اعمال قیمت کنند.»
با تمام این حرفها باید دید ورود گوجه فرنگی و پیاز محصول جنوب می تواند به پایین آوردن قیمت گوجه فرنگی و پیاز کمک کند یا نه؟

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز