سکه و طلا در مدار ریزشی حرکت می کنند!

طی روز جاری نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 2.01 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 215 هزار تومان رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با روز گذشته افت 2.59 درصدی پیدا کرد و در محدوده 12 میلیون و 519 هزار تومانی قرار گرفت. طی روز گذشته ارزش ذاتی سکه تا محدوده 11 میلیون و 950 هزار تومان هم کاهش داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حباب سکه امامی، فاصله قیمتی ارزش ذاتی و اسمی، دیروز به 700 هزار تومان رسید که در تمام طول سال جاری بی‌سابقه بوده است. در صورتی که یک شوک دیگر از سمت اخبار برجامی یا بازار اونس یا دیگر عوامل موثر به بازار طلا و سکه داخلی وارد شود، با توجه به حباب موجود، احتمالا ریزش اساسی نرخ سکه دور از انتظار نخواهد بود.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

به گفته تحلیلگران بازار طلا، در صورتی که نرخ دلار به پایین مرز 28 هزار تومانی برسد، ریزش نرخ سکه اتفاق خواهد افتاد. احتمالا این فلز گرانبها به سمت محدوده حساس قیمتی 12 میلیون و 200 هزار تومانی حرکت خواهد کرد و حتی از این مرز هم پایین‌تر خواهد رفت. شرایط بازار سکه در حال حاضر به گونه‌ای است که تعداد خریداران سرمایه‌ای کم شده و اکنون بیشتر نوسان گیران مشغول فعالیت هستند. در واقع نوسان گیران هم به دنبال آن هستند تا سکه را در بالاترین نرخ ممکن به فروش برسانند.

وضعیت اونس در اولین روزهای 2022

نرخ اونس هم نسبت به دو روز قبل 4.2 درصد رشد نرخ داشته و به مرز هزار و 797 دلاری رسیده است. در حال حاضر حساسیت اونس نسبت به گزارش بیکاری آمریکا و سیاست فدرال رزرو بسیار بالا رفته و با این وجود نمی‌توان پیش بینی دقیقی درباره قیمت آینده اونس ارائه داد.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز