ریزش نرخ سکه با یک تلنگر برجامی

لست سکند

هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت 0.75 درصدی نسبت به سه روز پیش، در محدوده یک میلیون و 256 هزار و 100 تومان قرار دارد. نرخ سکه هم در مقایسه با چهارشنبه قبل 26 هزار تومان کم شده و به مرز 12 میلیون و 844 هزار تومان رسیده است. برخی کارشناسان معتقدند که قیمت سکه در صورت برقراری مذاکرات برجام بیشترین افت را در بین دیگر بازارهای مالی تجربه خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روند کاهش قیمت سکه و طلا در مقایسه با افت نرخ دلار طی یک هفته اخیر چندان چشم گیر نبود، اما در صورت برقراری برجام احتمالا سقوط آزاد سکه رخ دهد. علت اصلی این موضوع هم به حباب سنگین فلز گران بهای داخلی برمی‌گردد.

در حال حاضر بین ارزش ذاتی و قیمت اسمی سکه فاصله زیادی وجود دارد و یک شوک موثر احتمالا باعث نزول بیشتر نرخ این فلز گرانبها خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

البته اگر مجددا سیگنال کاهشی از بازار دلار به سکه و طلا داده شود، قاعدتا قبل از احیای برجام، کاهش نرخ این فلزات گرانبها تسریع خواهد شد. طی هفته‌های اخیر که سیگنال‌های اولیه از بازار دلار به بخش طلا و سکه داده شد، معامله گران آن را گذرا تلقی کرده و چندان به آن خوش بین نبودند.

نظرات درباره قیمت آینده اونس

اما نرخ اونس همچنان در مدار صعودی است. قیمت این فلز گرانبها نسبت به روز قبل 0.23 درصد بالا رفته و در محدوده هزار و 797 دلاری قرار دارد. با این حال امیدواری درباره رشد نرخ اونس به دلیل ارائه آمار بیکاری آمریکا، اندکی کاهش پیدا کرده و احتمال دارد نرخ بهره هدف از سوی فدرال رزرو بالا رود. افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو باعث رشد هزینه فرصت نگهداری طلا و کاهش نرخ آن خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز