سکه با سود 118 درصدی رقیب سود بورس و دلار شد

لست سکند

بررسی بازارهای مختلف در نیمه اول سال 1399 حکایت از آن دارد که با وجود بازدهی 211 درصدی بازار بورس طی این مدت، ریزش های اخیر این بازار توجه سرمایه گذاران را به سوی رقیب تازه نفسی به نام سکه جلب کرده است.

به گزارش کاماپرس، نیمه اول سال برای سرمایه گذاران بازارهای مختلف با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود و این افت و خیزها اگرچه برای سرمایه گذاران بورسی در ماه های اخیر چندان خوشایند نبوده ، خریداران سکه و دلار را خرسند کرده است.

بورس با رشدی که در چهارماهه ابتدایی سال برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده بود امید اول کسب عنوان بیشترین بازدهی در میان بازارهای مختلف بود و این عنوان را نیز کسب کرد اما ریزش های یک ماه اخیر بورس بخش عمده سود سرمایه گذاران بورسی را بلعید و سهامداران تازه وارد را نیز متحمل زیان های سنگین کرد.

سود روزانه یک درصدی سهامداران

دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ پرونده بورس تهران در آخرین ماه فصل گرم سال در حالی بسته شد که نماگر اصلی بازار سهام با افت ۲/ ۹ درصدی در مقیاس ماهانه، دومین ماه منفی بورس در سال ۹۹ را ثبت کرد.

راز آسمان پایتخت

با وجود عملکرد منفی سهام در دو ماه گذشته، اما بازدهی نماگر اصلی بازار سهام در نیمه نخست سال ۹۹ حکایت از صدرنشینی این بازار در برابر دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری دارد. به‌طوری که در برابر رشد ۱۱۸ درصدی سکه و ۶۹ درصدی دلار آزاد، شاخص کل بورس تهران با رشدی بالغ بر ۲۱۱ درصد در ۶ ماه نخست سال ۹۹ همراه شده است. به این ترتیب سهامداران در سال جاری روزانه حدود یک درصد سود (نرخ بهره مرکب) کسب کرده‌اند.

بورس در شهریورماه از سکه و دلار شکست خورد

دنیای اقتصاد در این گزارش خاطرنشان کرده است که بازدهی ۲۱۱ درصدی شاخص سهام طی نیمه نخست سال ۹۹ در شرایطی رقم خورد که سکه با رشد ۱۱۸ درصدی به رقیب جدی بازار سهام تبدیل شده است.

دلار نیز در این مدت رشد ۶۹ درصدی را ثبت کرده و قدم در کانال ۲۷ هزار تومانی گذاشته است. این در حالی است که در بازه شهریورماه، بازار سهام با اختلاف سنگینی از رقبای خود جا ماند. در آخرین ماه تابستان در حالی شاخص کل بورس تهران کاهش ۲/ ۹ درصدی را تجربه کرد که شاهد رشد ۲۱ درصدی سکه و افزایش بهای ۱۸ درصدی دلار در بازار آزاد بودیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار  بورس و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سکه با سود 118 درصدی رقیب سود بورس و دلار شد

  1. احمد زمانی گفته:

    خدا به داد انکسانیکه برسد باید سکه مهریه خانمهایشان را بدهند اینروزها بابالارفتن قیمت سکه کانون خانواده ها دارد از هم می پاشد چرا که خانمها با گرفتن مهریه سنگین سکه هوایی شده وزندگی خود و فرزندانشان را متلاشی می کنند اینهم از ثمرات بالا رفتن قیمت سکه مسیولین فکری بکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز