سود سهام عدالت به این افراد پرداخت نخواهد شد!

سود سهام عدالت هر ساله به دارندگان این سهام پرداخت می‌شود. اما سود سال 1398 با اندکی تغییر قرار شد طی سه مرحله به صاحبان آن اعطا شود و برخی هم نتوانستند این سود را دریافت کنند. طبق اطلاعات موجود، تاکنون دو مرحله از سود سهام سال 1398 پرداخت شده و همین روزها مرحله سوم سود هم به حساب سهامداران واریز می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سهام عدالت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این بین برخی از سهامداران هنوز هم موفق نشده‌اند که سود سهام عدالت سال 1398 را دریافت کنند. علت اصلی این موضوع هم قصور شرکت‌های استانی نیست، در واقع سهامداران با ارائه اطلاعات نادرست و عدم رعایت برخی از مسائل امکان دریافت سود سهام عدالت خود را نداشتند. البته سازمان بورس و مجموعه‌های ذی ربط اعلام کرده‌اند افرادی که هنوز موفق به سود سهام شده‌اند می‌توانند با رفع نواقص و مشکلات، برای دریافت آن اقدام کنند. در این گزارش به شش مشکل عمده‌ای که باعث شده تا برخی از سهامداران عدالت نتوانند سود را دریافت کنند، می‌پردازیم؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

مشکل اول؛ عدم ثبت نام در سامانه سجام

افرادی که هنوز نتوانسته‌اند در سامانه سجام ثبت نام کنند، قاعدتا امکان دریافت سود سهام را هم نداشتند. بنابراین این دسته اشخاص باید بلافاصله نسبت به انجام فرآیند ثبت نام در سامانه قانونی سجام اقدام کنند.

آریاک سفر

مشکل دوم؛ مسدودی شماره حساب

برخی از افراد شماره حسابی که ارائه کرده‌اند، مسدود است و به همین دلیل امکان واریز این سود وجود ندارد. این افراد هم باید در اسرع وقت نسبت به ویرایش شماره حساب خود اقدام کنند.

مشکل سوم؛ راکد بودن شماره حساب ثبت شده

افراد در هنگام ثبت نام باید شماره کارت و حسابی را ارائه دهند که فعال باشد. یعنی گردش حساب داشته باشند و با آن تراکنش‌های خود را انجام دهند. اگر کارت و شماره حساب بانکی افراد طی شش ماه گذشته تراکنشی را ثبت نکرده باشد، آن شماره جزو شماره‌های راکد محسوب می‌شود. این حساب‌ها هم امکان دریافت سود سهام را ندارند.

مشکل چهارم؛ اعلام شماره حساب مشترک

سود این سهام به افرادی که شماره حساب مشترک اعلام کرده‌اند تعلق نمی‌گیرد. در واقع حساب‌هایی که دو امضا دارند، امکان دریافت سود را ندارند.

مشکل پنجم؛ معرفی حساب ارزی برای دریافت سود سهام عدالت

سود سهم عدالت به افرادی که حساب ارزی معرفی کرده‌اند پرداخت نمی‌شود. بنابراین این افراد هم باید شماره حساب جاری ارائه دهند.

مشکل ششم؛ شماره حساب بلندمدت

مبلغ مذکور تنها به حساب‌های جاری واریز می‌شود. بنابراین افرادی که شماره حساب بلندمدت معرفی کرده‌اند امکان دریافت سود سهام عدالت را نخواهند داشت.

بر اساس آمارهای ارائه شده از بورس، تقریبا 2 میلیون و 300 هزار نفر به دلیل مشکلات ذکر شده امکان دریافت سود سهام را نداشتند. این افراد اگر مایل به دریافت سود خود باشند باید مشکلات مربوط به خود را برطرف کنند. در غیر این صورت بعدها برای این افراد مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود سهام عدالت به این افراد پرداخت نخواهد شد!

  1. مسعود گفته:

    برای واریزسودسهام بنده هیچکدام ازاین مشگلات ندارم وسال ۹۸فقط یک بارواریز۹۷هزارتومان بود لطفا مرحله دوم وسوم را اعلام کنید باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز