سهام مهم بورسی که قیمت آن زیر ارزش ذاتی است

روزنامه دنیای اقتصاد با ارائه تحلیلی به معرفی یک سهام مهم در بورس تهران پرداخته که ارزش ذاتی آن بیش از قیمتی است که این سهام در حال حاضر معامله می شود.

به گزارش کاماپرس، در دوران بعد از اصلاح شدید بازار بورس، سرمایه گذاران برای ورود مجدد به بازار و خرید سهام بسیار محتاطانه تر از قبل عمل می کنند و از حجم خریدهای هیجانی و فله ای سهام که در 5 ماهه ابتدای امسال مشاهده می شد، تا حد زیادی کاسته شده است.

در این شرایط ارائه برخی تحلیل ها درباره ارزندگی سهام به شرط آن که مبتنی بر داده های صحیح و معیارهای علمی باشد می تواند به افزایش آگاهی و انتخاب دقیق تر و بهتر سرمایه گذاران کمک کند.

روزنامه دنیای اقتصاد امروز در گزارشی به معرفی مختصات سهم وغدیر به عنوان سهمی که قیمت آن در حال حاضر زیر ارزش ذاتی است پرداخته و نوشته است؛ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که از ابتدای سال ۹۹ مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته بود، همسو با دیگر سهم‌های بزرگ در چهار ماه ابتدایی بازدهی بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. این نماد در یک بازه پنج ماهه از ابتدای فروردین تا ۲۰ مرداد از قیمت ۴۱۸ تومان به ۲ هزار و ۴۷۸ تومان رسید که معادل ۴۹۲ درصد بازدهی می‌شود.

اما بعد از رشد سریعی که این نماد داشت، قیمت سهم به ۹۲۴ تومان رسید. هم‌اکنون بعد از بهبود نسبی وضعیت بازار سرمایه قیمت سهم در محدوده هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. نمودار‌ها نشان می‌دهد ارزش بازار شرکت در سقف تاریخی خود به ۱۷۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود، این درحالی است که ارزش بازاری فعلی این سهم۷۲‌میلیارد برگه سهمی با شناوری ۲۵درصد که شناوری خوبی محسوب می‌شود حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. حجم بالای معاملات این سهم در روزهای گذشته و همچنین خرید میلیونی حقوقی این نماد را برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است. گفتنی است این نماد ۵۰ درصد پایین ارزش ذاتی اش معامله می‌شود.

آریاک سفر

اخبار مهم بورس را بخوانید:

وغدیر آماده جهش قیمت است

براساس اطلاعات گرفته شده از enigma investig خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) هر سهم سرمایه‌گذاری غدیر در تاریخ۱۹ آذر نشان می‌دهد، ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت ۱۱۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان است. همچنین مهم‌ترین شرکت‌های بورسی آن عبارتند از: گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس و سنگ آهن گهر زمین. همچنین ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت ۴۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان است. به این ترتیب NAV هر سهم وغدیر ۲۲ هزار و ۱۰۵ ریال و نسبت P/ NAV روز شرکت ۱/ ۶۳ درصد است. بررسی تحلیلگران تکنیکال نیز نشان می‌دهد این سهم در محدوده مقاومتی بسیار قوی قرار دارد و تا چند روزی در همین محدوده معامله می‌شود. اگر بتواند این مقامت را بشکند در کوتاه‌مدت به قیمت هزار و ۸۵۰ تومان می‌رسد.

شایان ذکر است؛ بازنشر این مطلب به معنای توصیه برای خرید این سهام نیست و هر گونه معامله در بازار سهام با ریسک ذاتی همراه است که سرمایه گذاران باید به این ریسک توجه کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سرمایه گذاری غدیر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز